  • 1. Data: 2014-05-02 14:25:09
    Temat: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    Czołem.

    Może ktoś polecić *gotową* przetwornicę 12 V -> 230 V, 100-150 W, do
    korzystania w samochodzie ? Celem jest zasilanie laptopa i innych
    drobiazgów np. na campingu. Wiem, że są samochodowe zasilacze do
    laptopów, ale przetwornica 230 V wydaje się bardziej uniwersalna. Martwi
    mnie trochę czy zasilacz laptopa poradzi sobie karmiony HGW czym z
    wyjścia przetwornicy.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2014-05-02 15:09:03
    Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 02.05.2014 14:25, PeJot pisze:
    > Czołem.
    >
    > Może ktoś polecić *gotową* przetwornicę 12 V -> 230 V, 100-150 W, do
    > korzystania w samochodzie ? Celem jest zasilanie laptopa i innych

    Polecić jak polecić... Swego czasu kupiłem w jakimś markecie taką
    zasilaną z gniazda zapalniczki (120W mocy ciągłej i 150W w szczycie) i
    póki co działa i niczego nie spaliła.

    Fakt, że sprzęt audio (no, wielkie słowa... tani "jamnik") podłączony do
    niej strasznie mi burczał, ale komputer powinien mieć to w nosie.

> [...]
    > laptopów, ale przetwornica 230 V wydaje się bardziej uniwersalna. Martwi
    > mnie trochę czy zasilacz laptopa poradzi sobie karmiony HGW czym z

    Przecież to i tak zasilacz impulsowy, więc jemu raczej wisi jak czysta
    jest sinusoida.

  • 3. Data: 2014-05-02 15:16:49
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 02.05.2014 14:25, PeJot wrote:
    > Czołem.
    >
    > Może ktoś polecić *gotową* przetwornicę 12 V -> 230 V, 100-150 W, do
    > korzystania w samochodzie ?

    Mamy w firmie takie "wiaderko z prądem" - akumulator 12V/17Ah i
    przetwornica... coś koło 500W - kolega to zmontował i przydaje się
    bardzo często, Chodzi na tym wszystko - można podłączyć lutownicę
    transformatorową, zasilacze laptopa czy inne zasilacze wtyczkowe do
    wszelkiej elektroniki chodzą bez problemu. Od biedy można też z tym
    uciąć coś szlifierką kątową ale musi mieć soft-start, no i trzeba
    delikatnie. Ostatnio mieliśmy pracę w terenie po ciemku i podłączyliśmy
    lampę LED 230v 50W - jest teraz pomysł, żeby wyposażyć to wiaderko w
    takie światełko na stałe, ale już z bezpośrednią przetwornicą z 12V.
    Po weekendzie mogę ci podać co to za przetwornica, ale nie wiem czy mogę
    ją polecić, bo już raz awarię miała ;)

    --
    Mirek.

  • 4. Data: 2014-05-02 22:56:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    PeJot pisze tak:

    > Może ktoś polecić *gotową* przetwornicę 12 V -> 230 V, 100-150 W, do
    > korzystania w samochodzie ?

    Ja używam UPSa tylko zepsułem mu wyjca.

    http://img.office-planet.ru/goods/350585/4e85b7c9354
    86_x.png

    --
    Piter

  • 5. Data: 2014-05-02 23:21:29
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 2 maja 2014 22:56:56 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:

    > Ja u�ywam UPSa tylko zepsu�em mu wyjca.
    >

    > http://img.office-planet.ru/goods/350585/4e85b7c9354
    86_x.png

    > --
    >
    > Piter

    Super. Do samochodu osobowego w sam raz. Moja przetwornica nie robi wrażenia. Za to
    lubi się zgubić w schowku. Trochę mniejsza niż paczka fajek i 100W.

  • 6. Data: 2014-05-03 00:02:05
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik PeJot napisał:
> [...]
    > laptopów, ale przetwornica 230 V wydaje się bardziej uniwersalna. Martwi
    > mnie trochę czy zasilacz laptopa poradzi sobie karmiony HGW czym z

    Przecież na wejściu zasilacza laptopowego jest mostek prostowniczy i job
    jego mać kondensatory, można to nawet zasilać prądem stałym. Pozostaje
    kwestia innych "zabawek"

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 7. Data: 2014-05-03 04:17:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zachariasz Dorożyński" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Super. Do samochodu osobowego w sam raz.
    > Moja przetwornica nie robi wrażenia. Za to
    > lubi się zgubić w schowku. Trochę mniejsza
    > niż paczka fajek i 100W.

    Tyle, że 100W nie uciągnie zasilacza wielu laptopów.
    Ja mam też taką małą, nawet 150W i ma problem ze
    startem obciążona zasilaczem starszej Toshiby 17".

  • 8. Data: 2014-05-03 04:25:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PeJot" <P...@m...pl> wrote in message
> [...]
    > drobiazgów np. na campingu. Wiem, że są samochodowe zasilacze do laptopów,
    > ale przetwornica 230 V wydaje się bardziej uniwersalna.

    Sprawdź moc swojego laptopa "i innych drobiazgów".
    150W może być za małe. Zsumowałbym potrzebną moc i przemnożył
    przez 1.5 lub 2.0 aby mieć lepszą szansę na powodzenie. Te rzeczy są
    względnie tanie i nie takie znowu duże, zwłaszcza jeśli to ma być na
    okazję campingu a nie do codziennego użytku w aucie.
    Nie ma co polecać tylko kupić coś co spełnia Twoje wymagania w cenie
    jaka Ci odpowiada z gwarancją jaka da Ci spokój ducha i po kłopocie...
    Nie przeżywałbym takiego zakupu za bardzo bo wszystkie są robione
    i tak u Chinczyków z takich samych elementów... :-)

    Zerknij np. na to:
    http://www.amazon.de/Spannungswandler-Inverter-Wechs
    elrichter-12V-SW-200B/dp/B00BTHTYEQ
    Jak Ci nie zależy na rozmiarach to tu masz mocniejszą w podobnej cenie:
    http://www.amazon.de/Filmer-36206-Spannungswandler-P
    ower-Converter/dp/B003E47U8E

    > Martwi mnie trochę czy zasilacz laptopa poradzi sobie karmiony
    > HGW czym z wyjścia przetwornicy.

    Akurat tu bym się nie martwił niczym, bo zasilacze laptopa są nieczułe
    na kształt przebiegu w gniazdku zasilającym przetwornicę..

  • 9. Data: 2014-05-03 06:43:41
    Od: "paskuda03" <p...@o...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale przetwornica 230 V wydaje się bardziej uniwersalna. Martwi mnie trochę
    > czy zasilacz laptopa poradzi sobie karmiony HGW czym z wyjścia

    http://www.dx.com/c/car-accessories-799/gadgets-auto
    -parts-708/car-power-inverters-745

    --
    paskuda03

  • 10. Data: 2014-05-03 10:53:26
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2014-05-03 04:25, Pszemol pisze:

    > Sprawdź moc swojego laptopa "i innych drobiazgów".

    Zasilacz daje 75 W na wyjściu, to będzie jakieś 90-100 W na wejściu 230
    V. Mam czym zmierzyć moc pobieraną, i chyba to zrobię obciążając
    zasilacz znamionowym prądem.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem