  • 41. Data: 2011-03-18 15:45:05
    Temat: Re: Glupie pytanie;) czym przewiercic procka
    Od: n...@o...pl

    > Czesc.

    > Pytanie z serii "...zwariowane i takie sobie" ;D Czy da sie w domowych

    > warunkach przewiercic procka?

    Sugeruje wiertlo do pcb fi min 2mm i wolne obroty rzedu 400-600 rpm

    Ostatnio wiercilem tak frez z 20% dodatkiem wolframu , czas to 0,5mm w ciagu 4min.
    i to nie byl jeden otwor wykonany tym samym wiertlem . W twoim przypadku wysokie
    obroty jak i srednice <2mm bym odradzil .
    Gwarancji nie daje :)

  • 42. Data: 2011-03-18 19:48:12
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Marcin Gala napisał:
    > Czesc.
    > Pytanie z serii "...zwariowane i takie sobie" ;D Czy da sie w domowych
    > warunkach przewiercic procka? Juz mowie po co. Mam w przydasiach pare
    > starych Duronow, jakies K6, celerony, warte toto dzisiaj mniej niz
    > piasek z ktorego zrobione, i pomyslalem: a jakby tak z tego "czadowy
    > geekowy" breloczek do kluczy zrobic? Otworek jak to w breloczku 1,5mm,
    > do dyspozycji mam cos "dremelkopodobne" i zwykla wiertarke.

    Wiercić rurką miedzianą. I podlewać zawiesiną pyłu diamentowego w
    wodzie. Albo też wiertłem z mocowanym nasypem diamentowym - ważne żeby
    powoli i małym naciskiem, inaczej ziarna diamentu powyłamują ci się z
    metalu i będzie po wiertle. I koniecznie na mokro - woda, woda z lekkim
    dodatkiem alkoholu (zmniejsza napięcie powierzchniowe).

    --
    Darek

  • 43. Data: 2011-03-18 21:32:56
    Temat: Glupie pytanie;) czym przewiercic procka
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    znajdź w okolicy water-jet 2sec i po problemie, wiertłami się będziecie
    pi.......

  • 44. Data: 2011-03-18 21:42:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Mar 2011 22:32:56 +0100, blur wrote:
    >znajdź w okolicy water-jet 2sec i po problemie, wiertłami się będziecie
    >pi.......

    a on zrobi taki otworek, czy moze wyciac dowolny ksztalt, ale jak
    wewnetrzny to trzeba otworek wywiercic ?

    Ale w sumie dobrze podpowiedziales - znajdz w okolicy laser.

    Tylko zeby sie nie okazalo ze laser kosztuje 200zl/h, nie mniej niz
    50zl. Plus VAT ;-)

    J.

  • 45. Data: 2011-03-18 22:33:23
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-03-18 22:42 J.F. napisał(a):

    > Ale w sumie dobrze podpowiedziales - znajdz w okolicy laser.
    >
    > Tylko zeby sie nie okazalo ze laser kosztuje 200zl/h, nie mniej niz
    > 50zl. Plus VAT ;-)

    No właśnie dziwne podejście anty-hobbystyczne. Niby jest 200zł/h i tu
    się cieszysz, że w 3 minuty sprawa będzie załatwiona. Wyciągasz z
    kieszeni 10 zł a tu... o paanie, 50 zł minimum albo nie robię.

    Wkurzają mnie takie zasady. Podobnie jak kiedyś zachciało mi się zrobić
    płytkę 1-warstwową. Standardowo robiłem wcześniej 2-warstwowe (4 klisze,
    bez warstwy opisu) i w naświetlarni płaciłem AFAIR 4zł/A5. A tu zdziwko
    bo przy 1 kliszy zapłaciłem prawie tyle samo co przy czterech. Ot taka
    właśnie zasada "minimalnego zamówienia". Wrrrr.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 46. Data: 2011-03-18 22:47:55
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przy 1 kliszy zapłaciłem prawie tyle samo co przy czterech. Ot taka
    > właśnie zasada "minimalnego zamówienia". Wrrrr.

    Ale to jest dość logiczne. Przygotowanie dokumentacji, ustawienie maszyny,
    czas poświęcony na uruchomienie produkcji - to są koszty. Potem to już
    koszty materiału.
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 47. Data: 2011-03-18 22:52:48
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-03-18 23:47 wowa napisał(a):

    > Ale to jest dość logiczne. Przygotowanie dokumentacji, ustawienie
    > maszyny, czas poświęcony na uruchomienie produkcji - to są koszty. Potem
    > to już koszty materiału.

    No to niech będzie napisane konkretnie: np. 50 zł przygotowanie
    produkcji a potem te 200 zł/h.

    To tak samo jakbyś dowiedział się we wtryskarni, że wydziwione obudowy
    plastikowe mogą Ci zrobić po 1zł/szt. A małym druczkiem było dopisane,
    że forma kosztuje 20k zł.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 48. Data: 2011-03-19 03:18:44
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Adam Dybkowski napisał:
> [...]
    > bo przy 1 kliszy zapłaciłem prawie tyle samo co przy czterech. Ot taka
    > właśnie zasada "minimalnego zamówienia". Wrrrr.

    Podobnie jest np. w niektórych firmach sprzedających wysyłkowo. Płacisz
    za przesyłkę ale oprócz tego zamówienie minimum x zł/euro/USD czy co tam
    akurat w tym kraju jest walutą. Może i dziwne, bo koszty pokrywasz ale w
    ten sposób bronią się przed drobnicą, sztucznym tłokiem, który wolą
    odpędzić i obsłużyć większe zamówienia. Skoro je mają, to i pewnie
    polityka jest słuszna. Dla mnie jest ważne, żeby to było jasno napisane
    w warunkach złożenia zamówienia, czy innym regulaminie, który zawsze
    czytam przed zakupem. Wtedy albo coś dodam do koszyka, albo szukam gdzie
    indziej. Diabli mnie biorą, jeżeli ten warunek nagle pojawi się przy
    przejściu do "płacę".
    Maciek

  • 49. Data: 2011-03-19 09:26:41
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-03-19 04:18 Maciek napisał(a):

> [...]
    > akurat w tym kraju jest walutą. Może i dziwne, bo koszty pokrywasz ale w
    > ten sposób bronią się przed drobnicą, sztucznym tłokiem

    I jak tu w takiej sytuacji nie doceniać DealExtreme. Zamawiasz pierdułkę
    za 5 USD i wysyłają bezproblemowo. Do tego magiczne zerowe koszty
    wysyłki. :)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 50. Data: 2011-03-19 20:56:49
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    com...

> [...]

    >Ale w sumie dobrze podpowiedziales - znajdz w okolicy laser.

    >Tylko zeby sie nie okazalo ze laser kosztuje 200zl/h, nie mniej niz

    Jaki kurna laser !!! gdzie ja laser napisałem ?, water jet to nie laser,
    laserem tego nie wypalisz.
    Nie wiem o co pytasz z tym otworkiem ? jak się coś wycina laserem czy wodą
    to chyba logiczne że najpierw peracing trzeba zrobić, jeśli środek ma być
    jako brok to wpala się od środka i wchodzi w linię a jeśli środek ma być
    detalem to się wpala z zewnątrz a jeśli i jedno i drugie jest ważne to się
    wpala w linii. A ceny, to zależy jak znasz dobrze operatora ;) nie gada się
    z szefem tylko operatorem, oni w ramach ćwiczeń (relaksu) takie cuda sobie
    do domu wycinają że głowa boli, mam w domu wiadro gwiazdek ninja :), albo
    inaczej, idziesz do szefostwa i gadasz że będziesz tego miał 1000szt. ale
    musisz sprawdzić czy się to da na wodzie zrobić. Zawsze się można dogadać.