  • 51. Data: 2011-03-20 00:49:44
    Temat: Re: Glupie pytanie;) czym przewiercic procka
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Adam Dybkowski napisał:

    > No właśnie dziwne podejście anty-hobbystyczne. Niby jest 200zł/h i tu
    > się cieszysz, że w 3 minuty sprawa będzie załatwiona. Wyciągasz z
    > kieszeni 10 zł a tu... o paanie, 50 zł minimum albo nie robię.
    >
    > Wkurzają mnie takie zasady. Podobnie jak kiedyś zachciało mi się zrobić
    > płytkę 1-warstwową. Standardowo robiłem wcześniej 2-warstwowe (4 klisze,
    > bez warstwy opisu) i w naświetlarni płaciłem AFAIR 4zł/A5. A tu zdziwko
    > bo przy 1 kliszy zapłaciłem prawie tyle samo co przy czterech. Ot taka
    > właśnie zasada "minimalnego zamówienia". Wrrrr.

    Ale dla każdego obeznanego z dowolną technologią jest to oczywiste - to
    samo masz np. w drukarniach. Cena za arkuszoprzelot ale minimum to
    tysiąc arkuszy - bo na czterech przelotach sto pięćdziesiąt arkuszy
    idzie w makulaturę zanim farba na płytach stanie. Chcesz mniej -
    wydrukują ci i dwa arkusze offsetem ale zapłać za pierwszy tysiąc.

    --
    Darek

  • 52. Data: 2011-03-20 09:36:21
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-03-20 01:49 "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

> [...]
    > idzie w makulaturę zanim farba na płytach stanie. Chcesz mniej -
    > wydrukują ci i dwa arkusze offsetem ale zapłać za pierwszy tysiąc.

    No ale magiczny "tysiąc" minimalki w tym przypadku nijak się nie ma do
    właściwych kosztów. Wg powyższego schematu klient powinien zapłacić za
    150 arkuszy (idących do kosza) plus to co zamówił (czyli np. 2 arkusze).
    A nie za 1000.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 53. Data: 2011-03-20 10:21:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 19 Mar 2011 21:56:49 +0100, blur wrote:
    >Jaki kurna laser !!! gdzie ja laser napisałem ?, water jet to nie laser,
    >laserem tego nie wypalisz.

    Dlaczego nie ?

    >Nie wiem o co pytasz z tym otworkiem ? jak się coś wycina laserem czy wodą
    >to chyba logiczne że najpierw peracing trzeba zrobić, jeśli środek ma być
    >jako brok to wpala się od środka i wchodzi w linię a jeśli środek ma być
    >detalem to się wpala z zewnątrz a jeśli i jedno i drugie jest ważne to się
    >wpala w linii.

    chodzi mi o to czy waterjet moze zaczac "na powierzchni", czyli czy
    przy wycinaniu duzego otworu sam sobie zacznie, czy trzeba mu zrobic
    dziurke wiertlem, zeby mogl zaczac "od brzegu".
    A osobna sprawa czy potrafi zrobic otworek fi 1.5 o glebokosci 3-5mm,
    czy z tamtad nie ma jak woda wyplynac.

    > A ceny, to zależy jak znasz dobrze operatora ;) nie gada się
    >z szefem tylko operatorem, oni w ramach ćwiczeń (relaksu) takie cuda sobie
    >do domu wycinają że głowa boli, mam w domu wiadro gwiazdek ninja :),

    A szef liczy - gdyby tak kazda gwiadka kosztowala 2 zl :-)

    J.

  • 54. Data: 2011-03-20 12:33:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

> [...]
    > idzie w makulaturę zanim farba na płytach stanie. Chcesz mniej -
    > wydrukują ci i dwa arkusze offsetem ale zapłać za pierwszy tysiąc.

    Aż tak to nie. Drukuje się na offsecie książki w nakładach 200 egzemparzy.
    A jak ktoś zamawia 1000, tu już ho ho ho, duży nakład. Na rozpędzenie
    maszyny idzie znacznie mniej niż 150 arkuszy -- maszynista musi się
    starać żeby było jak najmniej, bo konkurencja w branży to wymusza.

    --
    Jarek

  • 55. Data: 2011-03-20 15:16:25
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > No to niech będzie napisane konkretnie: np. 50 zł przygotowanie produkcji
    > a potem te 200 zł/h.

    Tu się zgadzamy, powinno być jawnie napisane w cenniku. Z tym że większość
    firm jest nastawiona na masówkę a nie na amatora czy nawet prototypy. "Nie
    opłaca się" :( Dlatego zawsze zaznaczam, że to jedna/kilka szt. I jestem
    szczęśliwy jak odpowiedzą, większość ma w nosie taką drobnicę :(
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 56. Data: 2011-03-20 17:14:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Mar 2011 16:16:25 +0100, wowa wrote:
    >Tu się zgadzamy, powinno być jawnie napisane w cenniku.

    Ale to w sumie zadna roznica czy zaplacicie 50 zl minimum, czy 51 zl
    za przygotowanie i wykonanie :-)

    >Z tym że większość
    >firm jest nastawiona na masówkę a nie na amatora czy nawet prototypy. "Nie
    >opłaca się"

    No bo wiesz - trzeba pomyslec, pokombinowac, przymierzyc sie .. i
    uczciwie policzyc po 100zl/h ..

    J.

  • 57. Data: 2011-03-20 21:24:11
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > Ale to w sumie zadna roznica czy zaplacicie 50 zl minimum, czy 51 zl
    > za przygotowanie i wykonanie :-)
    >

    > No bo wiesz - trzeba pomyslec, pokombinowac, przymierzyc sie .. i
    > uczciwie policzyc po 100zl/h ..

    No i wszystko w porządku. Zapłacę. Tylko o tych kosztach wykonawca powinien
    informować wcześniej. A nie wydzierać z niego takie tajne informacje. Kilka
    razy się nadziałem "bo musiałem maszynę przezbroić" "a bo myślałem że będzie
    więcej" "bo nie wiedziałem ile wyjdzie" itp. :) Wydaje się, że firma robiąca
    dla amatorów jakąś prostą mechanikę miała by spore wzięcie :) Panowie! Jest
    nisza! :)
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)