    Date: Sat, 19 Mar 2011 04:18:44 +0100
    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Glupie pytanie;) czym przewiercic procka

    Użytkownik Adam Dybkowski napisał:
    > Wkurzają mnie takie zasady. Podobnie jak kiedyś zachciało mi się zrobić
    > płytkę 1-warstwową. Standardowo robiłem wcześniej 2-warstwowe (4 klisze,
    > bez warstwy opisu) i w naświetlarni płaciłem AFAIR 4zł/A5. A tu zdziwko
    > bo przy 1 kliszy zapłaciłem prawie tyle samo co przy czterech. Ot taka
    > właśnie zasada "minimalnego zamówienia". Wrrrr.

    Podobnie jest np. w niektórych firmach sprzedających wysyłkowo. Płacisz
    za przesyłkę ale oprócz tego zamówienie minimum x zł/euro/USD czy co tam
    akurat w tym kraju jest walutą. Może i dziwne, bo koszty pokrywasz ale w
    ten sposób bronią się przed drobnicą, sztucznym tłokiem, który wolą
    odpędzić i obsłużyć większe zamówienia. Skoro je mają, to i pewnie
    polityka jest słuszna. Dla mnie jest ważne, żeby to było jasno napisane
    w warunkach złożenia zamówienia, czy innym regulaminie, który zawsze
    czytam przed zakupem. Wtedy albo coś dodam do koszyka, albo szukam gdzie
    indziej. Diabli mnie biorą, jeżeli ten warunek nagle pojawi się przy
    przejściu do "płacę".
    Maciek