  • Data: 2024-08-08 00:31:35
    Temat: Re: Głupie Smart gmiazdka
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24 lip 2024 o 15:00, heby pisze:

    > Prywatnie miałem naście typów urządzeń Zigbee.

    I nie wiesz, że Tuya via ZigBee potrafi pracować
    w bezchmurnym środowisku?...

    -=-

    Nie używam ZigBee -- i nie piszę, że mam czy używam...

    Mam masę urządzeń komunikujących się via BT i WiFi:

    WiFi: oświetleniowe włączniki, drzwiowe kontaktrony,
    pilot IR, higro-termometr, wodne czujki...
    BT: masa higrotermometrów, bramki BT-WiFi

    Chcę jeszcze dorzucić PIR na WiFi.
    Może warto od razu na ZigBee?...

    Znaczna część oświetleniowych włączników komunikuje się i via WiFi,
    i via BT, ale wszystkie reagują także na RF433MHz i na mechaniczne
    włączniki/heble... (te ostatnie były najbardziej awaryjne i ogólnie
    kłopotliwe, więc z nich zrezygnowałem)

    W ustawieniach Smart Life jest wzmianka o chmurze -- łatwo
    domyślić się, że można też bezchmurnie...

    -=-

    Mój osuszacz naraz bierze pod uwagę: 2 higrotermometry w łazience;
    jeden higrotermometr w pokoju; drzwiowy kontaktron; wodny czujnik;
    pogodę za oknem, godzinę, pobór mocy...

    Wyzwalacze łączą się wg lub/i (wszystkie warunki bądź którykolwiek)
    a do tego sprawdzane są zastane warunki i czas... Reszta należy do
    mnie -- w jakich okolicznościach włączać, w jakich nie włączać,
    w jakich wyłączać...

    -=-

    BTW -- mam nadmiary ;) lekko uszkodzonych włączników RF433MHz.

    Dostałem za nie zwrot pieniędzy z uwagi na uszkodzenie, po czym
    dostałem informację o możliwości ich naprawy -- trzeba zmienić
    miejscami dwa rezystory SMD... Mam kilka lutownic i masę grotów;
    dwa HotAiry -- niestety są trochę zbyt chłodne; różne ;) lutowia,
    w tym zawierające bizmut... Jeden taki włącznik (z 3 klawiszami)
    poprawiłem zgodnie z zaleceniem -- jest OK, choć lutowanie wygląda
    tak sobie, bo niewiele widzę (przydają się dodatkowe +2 dioptrie
    nałożone na okulary do bliży i dodatkowe 2 lupy; czyli prawe oko
    patrzy poprzez optyczny układ 4 sztucznych soczewek i 2 naturalnych,
    co daje taką sobie jakość obrazu; moje lewe oko raczej nie bierze
    udziału w tworzeniu obrazu) i brak mi doświadczenia z lutowaniem SMD...
    Mikroskopu raczej nie kupię... Co najwyżej jakieś okulary do czytania
    +10 dioptrii -- takich raczej nie sprzedają, aby razem dostać
    kilkanaście dioptrii... ;) Nie mogę nałożyć dwóch par swoich
    okularów, bo dostanę wówczas nie tylko sumowanie sferycznych
    dioptrii, ale też dioptrii korygujących astygmatyzm...

    -=-

    Wracając do ZigBee i bezchmurza -- naprawdę coś wiesz o ZigBee
    i SmartHome?... Ja wiem niewiele -- ale najwyraźniej znacznie
    więcej niż Ty...

    -=-

    Idę do siebie... Mam nadzieję, że Tuya wyłączy światełko tu, gdzie teraz
    jestem i na czas włączy tam, dokąd teraz idę... Nocą nie włączy osuszacza
    podczas kąpieli, ale w dzień wystarczy umycie rąk, nie wspominając
    o prysznicu -- by usłyszeć i poczuć efekty... Jeśli osuszacz
    milczy w dzień -- prawie na pewno pojemnik na wodę jest już zapełniony...
    (być może są zamknięte drzwi do łazienki)

    Z dowolnego miejsca mogę podglądać wilgotność i temperaturę w wielu
    miejscach obu mieszkań, w tym na balkonach -- aktualną i historyczną...
    Mogę sterować oświetleniem...

    Zachody i wschody Słońca, moja obecność, włączniki RF433MHz, smartfonowa
    apka -- wszystko to sprawnie wspomaga mnie we władaniu nad oświetleniem
    i osuszaczem... Mogę też sprawdzić, czy nie zostawiłem włączonego żelazka
    bądź otwartych drzwi balkonowych... Rzecz jasna tylko wówczas, gdy nie
    ma problemu z siecią, ale jak na razie w obu mieszkaniach jest z tym
    OK... Moje nowe balkonowe połączenie pracuje stabilnie...

    -=-

    Nie mam rolet; nie steruję garażowymi drzwiami; brak mi odwagi
    do wstawienia cwanego zamka wejściowych drzwi... Nie steruję
    też smartnie ogrzewaniem...

    Jedynie wiatrak w łazience, osuszacz i część oświetlenia...
    Wszystko do tej pory za bardzo małe pieniądze... Mam też
    Smart Life na PeCecie -- ale że nie pamiętam hasła... ;)

    Poszedłem za ciosem -- odpaliłem na PeCecie androidową
    apkę bankową, ale zabrakło mi odwagi... ;)

    -=-

    Przez chwilę miałem smartną pralkę -- ale nie zintegrowaną
    z SmartLife... Za jakiś czas wszystko dookoła nas będzie
    smarne?... [co wówczas, gdy smartność podmyje xupę zbyt
    gorącą wodą?... co tam wspomniane wcześniej w tym wątku
    światło w kiblu czy świetlny falownik... bidet!!! tutaj
    jest niebezpiecznie... prysznic ma swoją termostatyczną
    głowicę -- służy wytrwale ćwierć wieku, choć sprzedawca
    dawał jej nie więcej niż kilka lat życia... ale bidety
    nierzadko mają elektryczne grzałki...]

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s