  • Data: 2017-07-09 02:30:53
    Temat: Re: Głośność mierników uniwersalnych - na wesoło :-)
    Od: SnCu <t...@e...ca> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-07-09 o 01:50, Marek S pisze:
    > Witam Was,
    >
    > Do utworzenia niniejszego wątku skłonił mnie mój miernik UNI-T UT71-D
    > oraz jeszcze jeden UT-602. Właśnie przed chwilą rozebrałem ten pierwszy
    > aby dodać w szereg z buzzerem rezystor 22k. Piszczał jak opętany. Nie
    > dosyć, że ranił moje uszy, to również budził kota, który przybiegał z
    > piętra poniżej aby zobaczyć co się dzieje :-D (to nie żart)
    >
    > Czy również odnosicie wrażenie, że głośność mierników uniwersalnych jest
    > przesadzona? Mam nadzieję, że tak, gdyż w przeciwnym razie będę musiał
    > się udać do psychologa :-D

    Też to zauważyłem. Być może głośność jest dobierana tak, żeby elektryk
    wykonujący pomiary w pomieszczeniu z pracującą przetwornicą wirującą był
    w stanie usłyszeć buzzer.

    Ale drugie wyjaśnienie jest takie, że po prostu tak jest taniej: buzzery
    fabrycznie są głośne, a rezystor kosztuje :D

    A psy i koty są raczej bardziej niż człowiek wrażliwe na wysokie tony,
    znajomy nie może wozić psa nowszymi wagonami kolejowymi z przetwornicą
    impulsową 3kV/n.n. Ja stojąc na peronie słyszę te przetwornicę, w środku
    już nie, a pies znajomego nawet w środku wył i chciał uciekać. Natomiast
    w starych wagonach, tych z przerośniętym dynamem rowerowym, pies był
    spokojny.