  • 1. Data: 2010-05-02 16:00:51
    Temat: Generator testowy DVB-T
    Od: "Tarde" <j...@r...com>

    Potrzebuje "cos" co pozwoli mi zbadac przynajmniej porownawczo czulosci
    poszczegolnych odbiornikow DVB-T. Niestety wszystko co znalazlem czy
    zewnetrzne czy w postaci kart do PC to koszt minimu 1000 euro. Macie pomysl
    co mozna innego zastosowac co by mniej (duzo mniej) kosztowalo?

  • 2. Data: 2010-05-02 16:11:25
    Temat: Re: Generator testowy DVB-T
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Może to: http://bellard.org/dvbt/ ?

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2010-05-02 16:29:03
    Od: "Tarde" <j...@r...com>

    > Może to: http://bellard.org/dvbt/ ?

    No ciekawe i w sumie niedrogie rozwiazanie. Tylko trzeba by dorobic jakis
    konwerter zebu caly UHF obskoczyc.

  • 4. Data: 2010-05-02 16:40:22
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Może to: http://bellard.org/dvbt/ ?

    Też myślałem żeby to przetestować, Jeśli chodzi o dvb-t, to jeszcze nie
    mam na czym "odbierać", ale tam są trzy "obrazki", które odpowiednio
    "podane" na przetworniki karty wygenerują sygnał DVB-T na 5 kanale w
    pierwszym przypadku, oraz analogowy PAL w drugim i SECAM w trzecim.
    Do testowania odbiorników powinno się nadać.

    Mirek.

  • 5. Data: 2010-05-02 16:51:45
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    Tarde wrote:
> [...]
    > znalazlem czy zewnetrzne czy w postaci kart do PC to koszt minimu
    > 1000 euro. Macie pomysl co mozna innego zastosowac co by mniej (duzo

    Mam na zbyciu koder PAL wraz modulator DVB-T pracujący od 210 do 860MHz ale
    koszt jest zdecydowanie większy niz 1000E.

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 6. Data: 2010-05-02 17:00:09
    Od: "Tarde" <j...@r...com>

    Użytkownik "VSS" <v...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Mam na zbyciu koder PAL wraz modulator DVB-T pracujący od 210 do 860MHz
    > ale koszt jest zdecydowanie większy niz 1000E.

    Tu naprawde chodzi o cos jak najtanszego. W ostatecznosci myslalem co by po
    prostu sygnal z anteny na tlumik regulowany dac i porownawczo odbiorniki
    moge mierzyc. Jakis jeden bedzie jako wzorzec i bedzie wiadomo czy inny jest
    lepszy czy gorszy. Ale ta metoda to juz w najgorszym przypadku. Moze
    rzeczywiscie pomysle o tej karcie z linuksem i jakis up-converter.

  • 7. Data: 2010-05-02 17:17:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Tarde napisał:

    > No ciekawe i w sumie niedrogie rozwiazanie. Tylko trzeba by dorobic jakis
    > konwerter zebu caly UHF obskoczyc.

    To dość oczywiste, bo syntezowanie sygnału przetwornikiem DAC bezpośrednio
    w zakresie UHF, to już trudniejsze zadanie. A do konwetera można wykorzystać
    przestrajany cyfrowo (z poziomu PC) generator w karcie telewizyjnej PCI.

    --
    Jarek