  • Data: 2009-04-17 01:17:56
    Temat: Re: Gdzie paprochy? Było: Powrót - z lustra do kompaktu
    Od: "adam" <j...@o...maile.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "nb" napisał
    > Po dozbrojeniu oka jednak dało się zauważyć jakieś farfocle
    > na matrycy. Po przeczyszczeniu (izopropyl na waciku)
    > najpaskudniejsze plamy poznikały.
    >
    > Dwa razy zawiodłem się na czujności grupy :-)
    > Raz, kiedy nikt nie powiedział, że wielkość przysłony
    > ma duże znaczenie dla widoczności zanieczyszczeń matrycy.
    > Dwa, co mają paprochy na lustrze do plam na zdjęciu.

    Czasami najbardziej oczywiste rzeczy umykają.
    Zależność widoczności brudu od przysłony to chyba nawet w instrukcji jest
    wyszczególniona.

    > I tu jest bardzo poważna poszlaka, że reszta paprochów
    > jest wewnątrz obiektywu, który musiał być rozkręcany
    > aby wymienić moduł ze stykami.

    Nie wiem co to za obiektyw ale można przypuszczać, że przy wymianie styków
    nie rozbierali obiektywu aż tak aby naświnić pomiedzy zespołami soczewek.

    > Nie wiem co mam robić. Jak rozpoznać, gdzie jest brud?
    > Męczyć nadal serwis aż naprawi (przestanie psuć), czy trzymać się
    > od niego z daleka i dać do czyszczenia fachowcowi z dobrymi
    > referencjami (gdzie taki we Wrocławiu?)?

    Matrycę wbrew pozorom nie jest tak łatwo wyczyścić.
    Jedno pytanie - czy czyściłeś ją w pomieszczeniu gdzie nic nie pyli ?
    Kiedyś z pięć razy wyciągałem i wkładałem matówkę w pokoju dziennym gdzie
    jest sporo różnych tkanin i jak się ostatecznie okazało - kanapa syfiła
    ponadprzeciętnie. Tyle, że to raczej nitkowate śmieci.

    Ja bym jednak obstawiał, że serwis nasyfił na matrycę - brud w obiektywie
    raczej nie da tak wyraźnych kropek. Z matrycy powinieneś to za którymś
    podejściem zmyć lub chociaż przemieścić. Po czyszczeniu matrycy te nawiększe
    kropki zmieniły położenie czy pozostały w tych samych miejscach ?
    Może jakiś kretyn kichnął w ten nieszczęsny aparat albo robił i paplał ?

    Ja raz miałem takie kropki i poszło dopiero za drugim czy trzecim razem przy
    pomocy LensPena. Syf nie starty w porę po jakimś czasie jak złapie nieco
    wilgoci z np. kondensacji to potrafi zamienić się w strasznie uporczywe
    dziadostwo.

    adam