  • 51. Data: 2010-06-10 23:45:21
    Temat: Re: Gdzie kupic uzywke?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jurand" <j...@i...pl> wrote in message
    news:huq3vl$j3l$1@news.onet.pl...

    > 2004 rocznik i młode auto? Chłopaku, takie samochody potrafią mieć po 300
    > tysięcy przebiegu realnego! A byś się zdziwił, jakbyś zobaczył 3 letnie
    > samochody i 400 tysięcy na liczniku.

    Takie auta można wyraźnie wypatrzeć po zużyciu innych elementów:
    stan komory silnika, siedzenia, klamki, pedały, kierownica itp...

    > Aha, chyba, że szyba pękła później albo dużo wcześniej, panie fahofcu ;)

    Lepiej być ekstra czujnym i odrzucić przez sito "okazję" niż robić duże
    dziury w sicie przez które przejdą rozbitki.

    > A przepraszam, ktoś wycenia auto po przejściach powyżej ceny rynkowej?
    > Chyba jakiś masohista ;)

    Nie doczytałeś wątku w którym piszesz?

    > Pytanie, czy na pewno wiesz, co kupujesz ;)
    > Pytanie też, dlaczego w tym wątku rozmawiamy o autach 2-3 letnich ;)

    Nigdy niczego nie jesteś pewny kupując używane auto...
    Mówimy o zwiększaniu swojej SZANSY na sukces.

  • 52. Data: 2010-06-10 23:56:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > JEśli to "uszkodzone i naprawione" ma pomalowane 2 zderzaki i 1 drzwi oraz
    > 50 tys przebiegu, to logiczne, że będzie droższe od "nieuszkodzonej igły"
    > z przebiegiem 150 tysięcy, a realnym 300 tysięcy.

    Wydawało mi się że kolega porównuje te same roczniki z tym samym przebiegiem
    i różnica w cenie wynika z tego że jedno jest bite a drugie nie...

    > Chciałbyś ;)
    > Szybę można mieć wymienianą od odprysku kamienia. Upust przy takim aucie
    > dostaniesz żaden. Co więcej - wymieniona szyba jest fajnym patentem, bo
    > jest mniej strzaskana odrobnymi odpryskami od kamieni, niż taka, która ma
    > np. 10 lat.

    Pod warunkiem że została wymieniona fachowo i nie cieknie po każdym
    deszczu...

    > Wymieniane drzwi - jak to obniża cenę auta? Jeśli ktoś wymienił drzwi na
    > całe, nie powgniatane, to nawet się nie zorientujesz, że taka wymiana
    > miała miejsce.

    Ty może nie, ale ja się zorientuję, bo będą miały grubszy lakier niż
    pozostałe 3 drzwi :-)

    > Malowany błotnik? Hehe, wiesz ile aut ma malowany jakiś element na skutek
    > otarć, itp? No tak z połowa tego co jeździ po naszych drogach. A na
    > zachodzie to już w ogóle zaczyna być standart w większych miastach. 20-30%
    > upustu? Marzenia ;)

    Jeśli masz 3 rzeczy RAZEM koło siebie malowane/wymieniane to
    nie masz do czynienia z małym otarciem tylko zwykle jest to stłuczka.

    > A kto powiedział, że wymiana drzwi = szpachla? ;)

    Nikt.

    > A potem wychodzą tzw. niespodzianki ;) Gość kupił sobie auto bezwypadkowe,
    > piękne, wychuchane i nagle się okazało, że lakier to ono ma i ładny, ale
    > sprzęgło to zaczyna się ślizgać, gdzieś malutkie wycieki są (ale silnik
    > był wymyty, to nie widać), przebieg mało ma wspólnego z oryginalnym i
    > wtryskiwacz coś kuleje. Na serwis samochodu trzeba wydać 4000 PLN, a
    > malowanie elementu kosztowałoby max 400 PLN ;)

    Tak jak pisałem obok - zależy jakie auto kupujesz...
    Młodsze auta mają często gwarancję i producent odpowiada za sprzęgło
    czy wycieki a za rdzę po stłuczce odpowiada kupujący.

    > Nie ma takiej opcji, żeby jedno auto, które jest ewidentnie bite, stało
    > obok drugiego idealnego z taką samą ceną.

    Czemu nie? Ja miałem dokładnie taką sytuację gdy kupowałem
    w grudniu 2007 acurę TL-S. Dwie identycznie wyposażone, obie
    srebrne, ta sama skóra w środku, różnica w przebiegu <10%,
    różnica w dacie produkcji 2 miesiące. Identyczna cena na placu.
    Jedna była tłuczona, druga nie. Zgadnij którą kupiłem? :-)

    > Ja Ci przedstawię wizję inną. Z własnych doświadczeń.
    > Masz 2 Ople Zafira 1.9 CDTi 120 KM, 2006 rocznik z przebiegiem 130 tysięcy
    > cały w oryginalnym lakierze i 2007 rocznik z przebiegiem 46 tysięcy, po
    > wymianie błotnika i lampy przedniej, malowaniu maski, błotnika, zderzaka
    > oraz drzwi. Naprawa dokumentowana zdjęciami. Starszy kosztuje 43 tysiące,
    > nowszy - 52 tysiące. Wyposażenie identyczne. Po żadnym nie widać śladów
    > zużycia czegokolwiek. Oba są praktycznie w cenie rynkowej. Jak myślisz,
    > który sprzedał się szybciej? ;)

    To jest tak jak byś porównywał gruszki do śliwek... Jeden woli śliwki
    inny gruszki. Ten co woli gruszki nie kupi śliwek nawet gdyby były tańsze.
    Równie dobrze jeden z nich sprzedał się szybciej bo ktoś wolał ten
    kolor od tamtego koloru... Różne mają kupujący kryteria oceny oferty!

    W moim przypadku miałem auta praktycznie identyczne i tylko miernik
    grubości lakieru wyłonił między nimi istotną różnicę.

    > Uwielbiam dyskutować z osobami, które nie mają pojęcia o tym, o czym
    > piszą.

    Podziwiam Twoje przekonanie że jesteś jedynym mędrcem na świecie
    otoczonym przez miliardy idiotów...

  • 53. Data: 2010-06-11 07:57:06
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > A ja miałem zarówno 1.6 TDCi, 1.8 TDCi jak i 2.0 TDCi. I wiem ze swojej
    > praktyki ile te silniki palą. Przy czym o ile 1.8 TDCi kupisz w cenie
    > nawet niższej niż 1.6 TDCi, to 2.0 jest jednostką bardzo rzadko
    > występującą w Focusach i te modele sa bardzo drogie. I jest bardzo
    > odczuwalna różnica w dynamice 1.6 TDCi a 1.8 TDCi, pomimo tylko 5 KM
    > różnicy na papierze.

    ale sie chlopaki rozkreciliscie :) Ja chcialem kupic diesla, a w rocznikach
    ktore mnie interesuja wystepowaly albo 1.8 TDCi, albo 1.8 TDDI. Innego
    wyboru nie bylo. Wybieralem miedzy padajacymi wtryskami a zdychajaca nagle
    pompa wytryskowa. Wybralem pierwsze i poki co jestem zadowolony. Niestety
    ciezko mi przywyknac do diesla, moje wczesniejsze 3 auta byly benzyniakami,
    a wiadomo, charakterystyka zupelnie inna. W miescie mecze sie okrutnie, na
    trasie jest znacznie lepiej. Chyba najlepsze wyjscie to diesel+automatyczna
    skrzynia biegow.
    Jeszcze sie ustosunkuje przy okazji do dyskusji, czy malowane auto powinno
    byc tansze. Jasne ze powinno, ale pytanie jak bardzo bylo rozbite.
    Uszkodzony zderzak uwazam za normalne zuzycie wynikajace z eksploatacji
    samochodu, a malowana klapa? Drobna stluczka, dla mnie nie ma uzasadnienia
    do obnizenia ceny, jesli naprawa byla zrobiona dobrze i nie bedzie to
    rdzewiec. Co innego jak juz wylazi ruda. Jesli powaznie uszkodzone byly
    elementy konstrukcyjne, dla mnie taki samochod powinien trafic na zlom. U
    nas niestety drobna rysa i malowanie z tego powodu drzwi powoduje, ze
    kupujacy rezygnuje od razu i zasuwa do komisu, gdzie stoja same bezwypadki
    od niemieckiego emeryta. Oczywiscie samochod nie mial wypadku bo nikt w nim
    nie zginal, naciagane bylo wszystko a emeryt w prawdzie jezdzil, ale wnuczek
    docieral :)
    Generalnie nie jestem esteta - samochod to jest rzecz jak kazda inna, ma mi
    przewozic dupe do pracy i spowrotem. Wygladac ladnie nie musi, opinia
    sasiadow tez mnie nie interesuje. Wazniejsze zeby nie stanal po drodze.
    Dlatego tez kupujac samochod uzywany najwazniejszy dla mnie jest stan
    techniczny, bo doprowadzenie go do uzywalnosci moze kosztowac znacznie
    wiecej niz ewentualne malowanie klapy czy wymiana zderzaka.

    no to tyle ode mnie
    pozdrowienia!
    --
    Tomek

  • 54. Data: 2010-06-11 09:16:24
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości grup

    > Chyba się tu w USA od fiatów i polonezów odzwyczaiłem - sorry :-)

    to jeszcze zalezy o jakich autach w tych usa mowimy, jesli o duzych motorach
    z podpietym automatem, to juz zupelnie inna bajka, ale i tak duzo zalezy od
    uzytkownika

    pozatym to polska grupa i o polskich realiach rozmawiamy

    > Jakimi trocinami w skrzyni???

    widzisz jak ty malo wiesz o "polskiej mysli technicznej" ;)

    > Z pewnej ręki? Przecież to było auto z ogłoszenia...

    to akurat tak
    ale i tak mial na wszystko papiery, czlowiek opowiadal o wszystkim nawet
    niepytany, wiec mozna zakladac, ze uczciwy, szczegolnie jesli wizyta u
    mechanika potwierdza slowa sprzedajacego

    > A skąd wie co się z nim działo? Uwierzy na słowo sprzedawcy? :-)))

    zawsze musisz uwierzyc na slowo poparte ewentualnie wizyta w serwisie, jest
    wiele elementow podczas zakupu auta, ktore uwiarygadniaja jego historie

    > Ja nie kupuję 6 letnich aut. Napisałem wyraźnie że kupuję młodsze auta.

    ale o 6 letnim sie tak wypowiedziales

    > Mylisz się, kupując 2-3 letnie auto mam pełną gwarancję producenta
    > i mnie to ani ziębi ani grzeje jak wygląda skrzynia czy silnik bo jest ona
    > na gwarancji. Natomiast wady powstałe po naprawieniu kolizji są już
    > nieobjęte gwarancją... i dlatego tak mi zależy aby nie kupić tłuczonki.

    gowno masz nie pelna gwarancje, po pierwsze 3 rok jest rokiem granicznym
    sporej ilosci gwarancji, a przypuszczam, bo sie ostatnio nie interesowalem,
    ze i nie na kazde auto bewdziesz mial te 3 lata fabrycznej gwarancji,
    pozatym gwarancje to masz, ale pod pewnymi rygorami, chocby przegladow,
    dodatkowo gwarancja obejmuje wady producenta i nie obejmuje elementow
    "zuzywalnych" dodadtkowo wiekszosc gwarancji ma rowniez graniczny warunek
    ilosci km, wiec sie moze okazac ze kupisz 2 letnie auto z teoretycznie 3
    letnia gwarancja, bez gwarancji, bo ilosc km na blacie bedzie za duza itd

  • 55. Data: 2010-06-11 09:22:33
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości grup

    > Takie auta można wyraźnie wypatrzeć po zużyciu innych elementów:
    > stan komory silnika, siedzenia, klamki, pedały, kierownica itp...

    ty naprawde jestes teoretyk fantasta

    otoz nie, nie zawsze mozna, swoj obecny samochod kupilem jak mial cos
    pomiedzy 3 a 4 lata, a na blacie prawie 200kkm, jakby mu cofnac licznik o
    100kkm, to bys go lyknal i nawet nie wiedzial ile ma przejechane, po prostu
    duzo jezdzil w trasie, a gosc o niego dbal, zreszta wiekszosc lementow po
    ktorych mozna to rozpoznac, da sie stosunkowo latwo wyminic

    > Nigdy niczego nie jesteś pewny kupując używane auto...
    > Mówimy o zwiększaniu swojej SZANSY na sukces.

    z twoich wypowiedzi wynika cos z gola innego

  • 56. Data: 2010-06-11 09:30:03
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości grup

    > Ty może nie, ale ja się zorientuję, bo będą miały grubszy lakier niż
    > pozostałe 3 drzwi :-)

    doczytales to co ona napisal?

    WYMIENONE nie naprawiane, na fabryczne, wiec nic sie nie zorientujesz jesli
    lakier bedzie w podobnym stopniu zuzycia

    > Jeśli masz 3 rzeczy RAZEM koło siebie malowane/wymieniane to
    > nie masz do czynienia z małym otarciem tylko zwykle jest to stłuczka.

    u mnie na osiedlu stoi auto, caly bok ma przytarty, bardzo delikatne
    wgniecenie i poprzycierany lakier, nawet nie do blachy, bedzie mialo
    malowane przynajmniej 4 elementy, stluczka to czy jednak otarcie? :)

    > Jedna była tłuczona, druga nie. Zgadnij którą kupiłem? :-)

    problem w naszym wzajemnym porozumieniu jest taki, ze o innych realiach
    rozmawiamy, w polsce w komisach sa smae nowki sztuki po babciach i to takich
    niepalacych, aut niebitych nie ma ;) a juz rozbitego/uszkodzonego auta w
    komisie szukac to ze swieca, no chyba ze jakis komorniczych/bankowych czy
    cos w tym stylu

  • 57. Data: 2010-06-11 09:37:46
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Dołożenie jeszcze jednej warstwy jest wciąż lepsze niż klepanie i
    > malowanie
    > lub malowanie od zera, od gołej blachy.

    Pogubiłeś się czy jak? Pomalowanie już pomalowanego elementu jest lepsze od
    wstawienia nowego i pomalowanie? /o klepaniu elementów wymienialnych nie ma
    mowy bo więcej z tym roboty, drożej wychodzi i dłużej trwa - o tym wiedzą
    nawet handlarze/

  • 58. Data: 2010-06-11 09:43:55
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Powiedz mi, jaka jest szansa że auto ma podłogę w dwu kawałkach
    > a całe nadwozie nie ma żadnych śladów malowania?

    Nie zrozumiałeś przesłania? Co z tego, że znajdziesz ślad po jakimś
    malowaniu jak nie znajdziesz tego, że poskładali go z dwóch? Ty go nie
    kupisz bo zakładasz, że malowanego nie chcesz /jak znajdziesz/ ale inny kupi
    często nawet nie zdając sobie z tego sprawy że był malowany nie mówiąc o
    składaku. Większość aut komisowych było malowanych i ludzie je kupują, ile z
    nich było po przekładkach?

  • 59. Data: 2010-06-11 14:25:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BaX" <bax@_klub.chip.pl> wrote in message

> [...]
    > od wstawienia nowego i pomalowanie? /o klepaniu elementów wymienialnych
    > nie ma mowy bo więcej z tym roboty, drożej wychodzi i dłużej trwa - o tym

    Zerknij sobie tutaj...
    http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C135337
    01
    Jak Ci się autko podoba?
    To teraz sobie zerknij tutja:
    http://moto.archiwumallegro.pl/?itemid=C11392892

  • 60. Data: 2010-06-11 14:29:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > mówiąc o składaku. Większość aut komisowych było malowanych i ludzie je
    > kupują, ile z nich było po przekładkach?

    No ale o co Ci chodzi? Najpierw twierdzisz że takiego spec z miernikiem
    nie wypatrzy a teraz że ludzie i tak kupią? Chyba Ci się puenta pogubiła.

    Po to się ma miernik aby wykryć malowane i potem podchodzić do nich
    jak do jeża... Miernik odsieje Ci auta "robione" od nierobionych...
    W grupie "robionych" masz mieszaninę niewinnych stłuczek ale też
    wszczepy, przekładki i podwójne podłogi. Dlatego ja kupując auto
    szukam z miernikiem lakieru auta NIEROBIONE, bo wtedy nie mam ani
    drobnych stłuczek ani podłóg z dwu kawałków... O to mi chodziło.