  • 21. Data: 2011-05-20 10:36:12
    Temat: Re: Gdzie Kupie 60D + szkielko Canon EF 24-70 mm f/2.8L USM -lub 100-300 ??
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On May 20, 6:25 am, "Kris_Poland" <s...@w...pl> wrote:

    > zwroc uwage na watek ok

    No przeciez widze, ze nie jest o konstelacjach, dlatego zwrocilem na
    to uwage.

    --
    Ziggy Photo - Professional photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 22. Data: 2011-05-20 13:57:04
    Od: "Kris_Poland" <s...@w...pl>

    Użytkownik "XX YY" napisał w wiadomości grup
    5g2000vbb.googlegroups.com...

    >to w duzym skrocie i tak za dlugo.
    >slowem para pojdzie w gwizdek jesli kupisz ten obiektyw do c60d.
    >Natomiast jest znakomity dla FF , wlasciwie nie wiem czy jest
    >aktualnie lepszy.

    no dobrze
    ja tez skroce szerzej odpisze ci z domu
    co bys polecil

    mam na stanie
    17-40L f4
    50 ta marna
    70-200L f4

    i jeszcze inne rybie oko itp

    mam luke do portretow, no nie chce zadko kiedy robie
    jesli juz to wstrzelam sie tele
    ale ten tele tez za krotki by gdzies dalej doleciec

    wiec mam 2 bole krotki tele
    lub brak czegos co wysiorpie 90 w dol do 20

    chce podpiec do drugiego body (starego)
    latac z 2 puchami, mam dosc przekladanca

  • 23. Data: 2011-05-20 13:58:58
    Od: "Kris_Poland" <s...@w...pl>

    leczysz czlowieku
    narazie blyszczysz teria glupca nie bo nie
    jak nie masz czegos do powiedzenia sensownego
    i przekonania innych do racji do zrob cos konstruktywngo dla ludzkosci

  • 24. Data: 2011-05-20 14:06:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-20 11:37, Kris_Poland pisze:
    > Zamień go na 17-55/2.8 IS
    >
    > przeciez to badziewie w porownaniu do 17-40

    Optycznie jest odwrotnie :)

    --
    pozdrawia Adam
    /w niebie każdy będzie miał iphona, ipoda, ibooka, ipada i icośtam/

  • 25. Data: 2011-05-20 14:11:20
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-20 11:26, Kris_Poland pisze:
    > z ff z cyfrowka pewnie wg tego co piszesz poradziloby sobie szkielko
    > gorzej, ale czy taj jest ???

    Ono nie wyrabia na 18Mpx. Było fajnie na 6, 8, ale teraz jest bida. Z FF
    wciąż Tamron jakoś sobie radzi (28-75), ale Canon, ze względu na
    matryce, w ogóle dziś jest kiepskim wyborem. Jak możesz, wejdź w inny
    system (w praktyce - jeśli potrzebujesz takich zoomów - pozostaje tylko
    jeden)

    --
    pozdrawia Adam
    /zapisałbym się do mensy, tylko nie mam kiedy/

  • 26. Data: 2011-05-20 20:25:15
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

> [...]
    > w ogóle dziś jest kiepskim wyborem. Jak możesz, wejdź w inny system (w
    > praktyce - jeśli potrzebujesz takich zoomów - pozostaje tylko jeden)

    moment moment
    bo sie pogubie 24-70 2.8 nie wyrabia ??

    to co polecisz w moim przypadku
    specyfikacje podalem w tym watku dzis o godz 15:57

  • 27. Data: 2011-05-20 20:26:46
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    > Optycznie jest odwrotnie :)

    sprzedac 17-40 ??
    bys sprzedal ??

    przyda sie do jakiegos FF w cyfrowce czy ze wzrostem MPx
    bedzie coraz gorzej

    dotychaczas nie narzekalem w pelnym sloncu na to szkielko
    nigdy nie zawodzilo

  • 28. Data: 2011-05-21 07:12:46
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > moment moment
    > bo sie pogubie 24-70 2.8 nie wyrabia ??
    >
    > to co polecisz w moim przypadku
    > specyfikacje podalem w tym watku dzis o godz 15:57

    jeszcze raz powtorze to jest szklo konstruowane w koncu lat 80 do FF.
    wowczas nie snily sie jeszcze matryce o rozdzielczosci 18 mpx.
    ten obiektyw ma wystrczajaca rozdzuielczosc dla formatu FF , niestety
    za niska szczegolnie na przyslonie 2,8.
    bedziesz rozczarowany , wylozysz sporo kasy za obiektyw o jasnosci
    2,8 , ktory wlasnie na tej przyslonie pracuje marnie w aps-c

    moze jeszcze w skrocie o tej rozdzielczosci.

    Podaje sie ja w liniach ew parach lini na mm - to jest rozdzielczosc
    wzgledna. To jest anachronizmem dzisiaj , ale niektorzy jeszcze tak
    robia , n.p. optyczni.
    pozostanmy przy tym. To jest rozdzielczosc wzgledna - sluzy ona
    jedynie do porownania obiektywowo , nic nie mowi o jakosci obrazu.
    powiedzmy ze ten obiektyw ma rozdzielczosc jakos tam pomierzona
    srednio 100 lini /mm

    na matrycy aps-c uzyskasz obraz skladajacy sie na wysokosci z 18*100=
    1800 lini.na szerokosci uzyskasz obraz o rozdzilczosci 24*100=2400
    lini
    Obraz bedzie sie skladal calkowicie z 1800*2400=4,3 mpx

    ten sam obiektyw dla takiej samej matrycy ale wiekszej FF da :
    24*100*36*100 = 8,6 mpx

    ( liczby przykladowe)
    Ten sam obiektyw daje obrazy o calkowicie roznej rozdzielczosci
    BEZWZGLEDNEJ z takimi samymi matrycami roznicymi sie wielkoscia
    powierzchni.

    w przypadku FF bedzie to obraz o znakomitej jakosci , w przypadku aps-
    c - marny.

    Albo mowiac inaczej , aby uzyskac obraz tej samej jakosci
    ( rozdzielczosci ) z aps-c jak z ff obiektyw do aps-c musialby miec
    1,4 razy wieksza rozdzielczosc wzgledna.
    Widzisz wiec , ze wymagania dla obiektywow aps-c sa wieksze.
    24-70L byl liczony jeszcze dla FF i to w dodatku filmu nie matrycy -
    zupelnie inna powierzchnia , inna absorbcja swiatla.

    NIe chce nazywac konkretnie obiektywu jaki mialbys kupic. Zaraz
    znajdzie sie ktos i powie ze ma inny lepszy , a ten co wymienilem jest
    d.d.

    W kazdym razie 24-70 L nie jest dobrym pomyslem pod aps-c .

    Moze jesli sam poszukasz w sieci i wymienisz co cie interesuje to bede
    mogl jakos pomoc w wyborze.

    Pisze to rowniez w oparciu o doswiadczenie praktyczne , to nie sa
    jakies rozwazania teoretyczne na podstawie informacji wyczytanych w
    sieci.

  • 29. Data: 2011-05-21 09:16:21
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...
> [...]
    >
    > Pisze to rowniez w oparciu o doswiadczenie praktyczne , to nie sa
    > jakies rozwazania teoretyczne na podstawie informacji wyczytanych w

    mysle i mysle
    rzeczywiscie strzal w
    Canon 17-55 mm f/2.8 EF-S IS USM
    to chyba najrozsadniejsza decyzja zwlaszcza ze jest stale swiatlo 2.8 i IS
    no wlasnie jak on dziala ? jak ostrzy, przyzwyczajony jestem do 17-40L ktore
    sie gubilo
    czasem ale to czasem w ciemniejszych zakamrkach, fakt wiele zalezy od body
    ktore juz jest leciwe
    450d :)

    zostane nadal przy 17-40 jako drugie szkielko zapasowe...zasluzylo,
    zapracowalo na to:)

    powiedz mi jak formalnie patrzac na cechy obiektywu by zaspokoic potrzeby
    danej matrycy ?
    nie mowie ze nic nie wiem, cos wiem, ale do konca nie jestem pewien czy
    dobrze mysle
    na optyczne podaja dla w/w szkla pmm okolo 40 przy f4-5,6 jak to sie ma do
    60d ??

    dalej nadal uparcie mozolnie mysle nad zakupem do 70-200L f.4 IS
    Canon Extender EF 1.4x III

    czy bedzie wspolpacowal ? rozumiem ze strace iles tam dzialki F
    ale z kolei zamiast 320mm osiagne 448mm prawda?
    jak to sie przelozy na jakos obrazu rozdzielczosc ??

    tak juz calkiem poza priorytetem myslalem tez o

    Canon 85 mm f/1.8 EF USM
    Canon 60 mm f/2.8 EF-S Macro USM
    ale to juz calkowicie inny temat

  • 30. Data: 2011-05-21 11:54:49
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > sie gubilo
    > czasem ale to czasem w ciemniejszych zakamrkach, fakt wiele zalezy od body

    nazywasz obiektywy z gornej polki , pozostanmy przy nich.
    moim zdaniem zestaw : 17-55 2,8 IS i 70-200/4,0 L IS to najlepszy i
    najbardzioej optymalny zestaw dla aps-c.
    zaleta IS dla szerokiego kata - nie tylko mozliwosc robienia zdjec w
    gorszych warunkach oswietleniwych , ale rowniez mozliwosc robienia hdr
    czyli aotobracketingu expozycji z reki na dluzszym koncu ogniskowej .
    to kapitalna wygoda dla pejzazu.

    dla 70-200 /4.0 L IS aletrnatywa bylby 70-200/2.8 IS L II ( w zadnym
    wypadku I ) , ale za ewentualna mozliwosc korzystania od czasu do
    czasu z przyslony 2,8 musisz jednorazowo zapklacic 4000 zl i
    kazdorazowo dzwigac prawie kg wiecej . Moim zdaniem nie warta skora
    wyprawki. Ja juz wole podniesc iso o 1 ev.

    Pytanie o AF - dla 17-55.

    W kazdym AF wystepuja bledy 2 rodzajow-
    blad systematyczny
    blad przypadkowy.
    na drugi nie mamy decydujacego wplywu , blad pierwszy to czesto sprawa
    regulacji najczesciej w obiektywie rzadziej w aparacie. C60d nie ma
    mozliwosci korekty nastawy AF softwarowo .

    To kwestia szczescia na jaki uklad aparat - obiektyw trafisz. w
    70-200 raczej problem nie wystpi , w 17-55 moze ale nie musi.
    Po zakupie rozpoznaj czy dobrze ostrzy , jesli nie to trzeba dac do
    regulacji. Ale to nie musi byc zawsze konieczne.

    Miedzy pracu ukladu AF 60d a 450d nie ma porownania - c60d jest
    znacznie pewniejszy , choc szkoda , ze usunioeto microtunig AF.

> [...]
    > dobrze mysle
    > na optyczne podaja dla w/w szkla pmm okolo 40 przy f4-5,6 jak to sie ma do

    to co podaja optyczni ale i wiekszosc laboratoriow poprzez internet to
    rozdzielczosc wynikowa ukladu matryca - obiektyw.
    Te dane liczbowe sa pomiedzy laboratoriami nieporownywalne. Sa rowniez
    nieprzeliczalne wprost w obrebie tej samej metody pomiarowej ale dla
    roznych matryc. Ten sam obiektyw dajacy jakas rozdzielczosc calkowita
    powiedzmy z matryca 10 mpx , wcale nie musi dac 2 razy wiekszej
    rozdzielczosci z inna matryca np 21 mpx.

    Malo tego , obiektyw A lepszy od obiektywu B moze na matrycy innej
    np innego systemu byc gorszym.
    Mozna mowic o jakiejs tendencj , trendzie lub przyblizonych
    szacunkach. W dodatku rozdzielczoc to tylko jeden z parametrow obraz
    sa inne w niektorych przypadkach fotograficznych b wazne.

    Jako regule goralska mozna przyjac , ze im dany obiektyw osiaga
    najwyzsza rozdzileczosc dla mniejszych przyslon , tym jest lepiej
    skorygowany .

    > dalej nadal uparcie mozolnie mysle nad zakupem do 70-200L f.4 IS
    > Canon Extender EF 1.4x III

    ten extender jest tak drogi ze za te pieniadze mozna znalezc stalke
    400 mm.
    wszysko zalezy co chcesz robic.

    > czy bedzie wspolpacowal ? rozumiem ze strace iles tam dzialki F
    > ale z kolei zamiast 320mm osiagne 448mm prawda?

    tak

    > jak to sie przelozy na jakos obrazu rozdzielczosc ??

    oczywiscie spada , nieznacznie , tragedii nie ma , ale w sklai 100 %
    widac.
    niemniej jednak jakosc jest akceptowalna i to z duzym zapasem.

    > tak juz calkiem poza priorytetem myslalem tez o
    >
    > Canon 85 mm f/1.8 EF USM
    > Canon 60 mm f/2.8 EF-S Macro USM
    > ale to juz calkowicie inny temat

    nie zmienilem zdania od pierwszego postu - zakup drogiego sprzetu to
    wyrzucanie pieniedzy w bloto.