  • 31. Data: 2011-05-21 15:13:26
    Temat: Re: Gdzie Kupie 60D + szkielko Canon EF 24-70 mm f/2.8L USM -lub 100-300 ??
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-20 22:26, Kris pisze:
    > sprzedac 17-40 ??
    > bys sprzedal ??

    Tak, bo ani to szczególnie ostre, ani stabilizacji, ani jasne...

    > przyda sie do jakiegos FF w cyfrowce czy ze wzrostem MPx
    > bedzie coraz gorzej

    Do FF się przyda. Tylko będzie coraz gorzej. Ono jest stare.
    Tylko czy będziesz na pewno wchodził w FF? Większość niezawodowców, po
    latach zachwytu i dążeń, wychodzi z ciężkich klamotów, bo to niepraktyczne.

    --
    pozdrawia Adam
    /gdy w towarzystwie chcę zabłysnąć, mówię: ''lorem ipsum dolor sit amet''/

  • 32. Data: 2011-05-21 15:20:17
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-20 22:25, Kris pisze:
    > moment moment
    > bo sie pogubie 24-70 2.8 nie wyrabia ??

    24-70 2.8 Canona nie wyrabia na nastu Mpx. Wyrabia na FF, bo tam jest
    gęstość znacznie mniejsza. Zresztą dotyczy to też 17-40/4

    > to co polecisz w moim przypadku
    > specyfikacje podalem w tym watku dzis o godz 15:57

    Nikon 5100/7000 plus 17-55/2,8. Dynamika znacznie lepsza
    (nieporównywalne cienie), wyższe użyteczne iso, szczegółowość obrazu też
    na plus. Chyba, że nie będziesz obrabiał rawów, to już powyższe nie mają
    takiego znaczenia.
    A jak Canon (za dużo roboty z przesiadką), to 17-55/2,8, bardzo ładnie
    pracuje.

    --
    pozdrawia Adam
    /co jest ważniejsze - jakość, czy ilość?/

  • 33. Data: 2011-05-21 22:28:32
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    z.googlegroups.com...
    > ten extender jest tak drogi ze za te pieniadze mozna znalezc stalke
    > 400 mm.
    > wszysko zalezy co chcesz robic.

    jakos ciezko cos wysuplac za 1,8 tys w 400mm

    > nie zmienilem zdania od pierwszego postu - zakup drogiego sprzetu to
    > wyrzucanie pieniedzy w bloto.

    chetnie uslysze jakie bloto sam posiadasz w swojej stajni/tobie :)

  • 34. Data: 2011-05-21 22:41:05
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    > A jak Canon (za dużo roboty z przesiadką), to 17-55/2,8, bardzo ładnie
    > pracuje.

    no wlasnie zmiana systemu to zbyt duze koszta
    zalecalbys spienierzenie 17-40L ???
    dotychczas uzywalem go z 400D
    z 60D wyjdzie bardziej kiepsko ???

    przeciez wykresy rozdzielczosci nieznacznie sie roznia na jakims F5,6 czy
    tez 8

    i pytanie za 100pkt czy to szklo przy 5D rowniez bedzie bezuzyteczne czyt
    tez
    bedzie czylo sie dobrze gdysz matryca bedzie mniej upakowana???

    ale z czasem przeciez 5D kroremus markowi przybedzie rowniez mpx wiecej ?
    wiec gdzie jest realna granica wyrabiana sie optyki wzgledem matrycy ?

  • 35. Data: 2011-05-21 22:46:18
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

> [...]
    > Tylko czy będziesz na pewno wchodził w FF? Większość niezawodowców, po
    > latach zachwytu i dążeń, wychodzi z ciężkich klamotów, bo to

    a widze ze tutaj mam odpowiedz :)
    wiec ponizej pytanko nie aktualne

    w takim razie sprzedaje 17-40
    myslalem na wymiana na jakas portretowke
    ale po zgrzytach z 24-70 wole juz sie nie odzywac bo sie okaze
    Canon 85 mm f/1.8 EF USM
    Canon 60 mm f/2.8 EF-S Macro USM
    ze to tez lipa, blizej bylbym sklony kupic macro
    ktore mozna by wykorzystac jako portretowke, ma dobry bookhen ?

  • 36. Data: 2011-05-22 07:46:41
    Od: XX YY <f...@g...com>

    wiadomościnews:ir8l7s$aej$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > ale z czasem przeciez 5D kroremus markowi przybedzie rowniez mpx wiecej ?
    > wiec gdzie jest realna granica wyrabiana sie optyki wzgledem matrycy ?

    17-40 L jest obiektywem przeznaczonym do formatu FF.
    Jest to obiektyw optycznie sredni , w FF jak pisalismy wymagania co
    do rozdzielczosci sa nizsze , subiektywnie obraz tym obiektywem dla
    tej samej wielkosci obeserwacji bedzie lepszy niz z aps-c ( ale
    gorszy niz z aps-c z 17-55 efs !! ) , choc wyraznie slabszy na
    brzegach ( ostatecznie to najtansza L-ka).
    Panuje bledne przekonanie a wlasciwie niewiedza jakoby slabsze
    obiektywy na FF lepiej rysuja na aps-c bo tylko srodkiem.
    A przeciez na FF tez rysuja tym samym srodkiem.

    Wlasnie nalezaloby unikac w zakresie szerokich katow w aps-c
    obiektywow nie przeznaczonych dla tego systemu.

    Nieco uproszczone wyjasnienie:
    wyobrazmy sobie ze mamy dwa obiektywy jeden 170 mm drugi 17 mm o tej
    samej pomierzonej sredniej rozdzielczosci wzglednej np 100l/mm

    rozdzielczosc z jaka zostanie odwzorowany fotografowany przedmiot to
    rozdzielczosc obiektywu/skale odwzorowania .

    fotpgrafujac z tej samej odleglosci skala odwzorowania obiektywem 17
    mm bedzie 10 razy wieksza , oznacza to ze obiekt zostanie odwzorowany
    na matrycy z 10 krotnie mniejsza rozdzielczoscia. I wszysca znamy to z
    praktyki . Oceniajac jakosc obrazu na oko najczesciej zdjecia z tele
    nawet taniego kit to brzytwa i czesto narzekamy na jakosc
    odwzorowania z b. szerokich katow np 12 mm .
    Tak musi byc nawetz przy tej samej rozdzielczosci obiektywow.
    Widac wiec ze przy doborze obiektywow szerokokatnych nie bardzo mozna
    sobie pozwolic na kompromis czy bledny wybor.
    Trzeba dobierac najlepsze , a przekonanie ze duza GO pokrywa bledy
    jest calkowicie bledne.

    Jako tele bez problemy mozna stosowac ten sam obiektyw dla aps-c i FF
    jako szeroki kat trzeba stosowac obiektywy o wyzszej rozdzielczosci
    czyli dobre dedykowane dla aps-c.

    oczywiscie obiektyw dedykowany dla aps-c da na FF jeszcze lepszy
    wynik niz obiektyw dedykowany dla FF , tylko ze ten z aps-c nie
    pokryje calego obszaru klatki.

    Pytanie cze sprzedac 17-40 - na nie nie moge odpowiedziec , musisz
    sam zadecydowac.
    Jestem pewien ze majac 17-55/2,8 do dyspozycji 17-40 bedzie lezal
    nieuzywany w szufladzie.

    Natomiast pytanie "strategiczne " - ktory format jest lepszy FF czy
    aps -c da sie odpowiedziec w nastepujacy sposob :
    to zalezy od zastosowan. Wszedzie tam gdzie potrzebujesz duze
    powiekszenia w skali ok 100% naturalnie FF daje lepszy wynik .
    Dla mniejszych powiekszen , rzedu kilkunastu % roznic nie ma ,
    korzysta sie z wiuelu zalet systemu aps-c ( szybkosc , lekkosc ).

    W odroznieniu do fotografii analogowej w cyfrze zdjecia nie
    powiekszamy jak w powiekszalniku a pomniejszamy. Wlyw obrobki ,
    umiejetnosci operatora moze byc wiekszy niz roznice wynikajace z
    wielkosci formatow.

  • 37. Data: 2011-05-22 10:19:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-22 09:46, XX YY pisze:
    > Panuje bledne przekonanie a wlasciwie niewiedza jakoby slabsze
    > obiektywy na FF lepiej rysuja na aps-c bo tylko srodkiem.
    > A przeciez na FF tez rysuja tym samym srodkiem.

    To nie do końca tak: obiektywy są projektowane dla danego koła krycia i
    zawsze jest kompromis różnicy jakości centrum i peryferii owego koła.
    Jeśli pozbędziemy się peryferii, różnica będzie niższa. Tylko musi być
    spełniony warunek jakości bezwzględnej i tu jest problem.

    Przykład to Tamron 28-75, który w miarę daje radę z 18Mpx, a na ff już w
    rogach nie za bardzo dobrze pracuje nawet z 12Mpx. Stąd przy ff jest to
    obiektyw przeciętnie dobry, przy cropie już bardzo dobry. Jednak
    ostatnio powstało dużo obiektywów do cropa o dobrej jakości dla całego
    pola krycia więc nie jest to już tak istotne. Dla ff, dla odmiany,
    nowych konstrukcji powstaje bardzo niewiele.

    --
    pozdrawia Adam
    /jestem błędem statystycznym, ale szczęśliwym/

  • 38. Data: 2011-05-22 10:28:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-22 00:41, Kris pisze:
    > no wlasnie zmiana systemu to zbyt duze koszta
    > zalecalbys spienierzenie 17-40L ???

    Jak kupisz 17-55, to 17-40 nie będzie miał żadnego sensu.

    > i pytanie za 100pkt czy to szklo przy 5D rowniez bedzie bezuzyteczne
    > czyt tez
    > bedzie czylo sie dobrze gdysz matryca bedzie mniej upakowana???

    Przy 5DII jest takie sobie.

    > ale z czasem przeciez 5D kroremus markowi przybedzie rowniez mpx wiecej ?
    > wiec gdzie jest realna granica wyrabiana sie optyki wzgledem matrycy ?

    Już została przekroczona. Potrzeba nowych konstrukcji tylko jakoś nie ma
    parcia na ich zaprojektowanie.

    --
    pozdrawia Adam
    /manieryzm subiektywistyczny, eklektyczna, wtórna empiria fizykalizmu

  • 39. Data: 2011-05-22 12:54:21
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    John Smith wrote in <news:ir563p$u07$1@node2.news.atman.pl>
    > Zamień go na 17-55/2.8 IS

    Wiele osob zachwala obiektyw Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS HSM
    www.optyczne.pl/index.php?test=obiektywu&test_ob=197
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 40. Data: 2011-05-22 21:47:20
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    Użytkownik "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał w
    wiadomości news:irb11q$e43$1@usenet.news.interia.pl...
    > John Smith wrote in <news:ir563p$u07$1@node2.news.atman.pl>
    >
    > Wiele osob zachwala obiektyw Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS HSM
    > www.optyczne.pl/index.php?test=obiektywu&test_ob=197

    no rzeczywiscie mozna by zachorowac na to szkielko gdyby nie brzegi kadru
    ale ostrzenia na poziomie stalek to wypas