eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyGaz prince sie nie włącza.Re: Gaz prince sie nie włącza.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!un
    t-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POS
    TED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Gaz prince sie nie włącza.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <o6dehi$q15$1@gioia.aioe.org>
    <1mge072zt28li$.mc1a6dbkx77o.dlg@40tude.net>
    <o6doq0$1d8d$1@gioia.aioe.org>
    <prd87mj7xtx5$.6702wekbl40w.dlg@40tude.net> <o6g0sj$uh0$1@gioia.aioe.org>
    <1kc6xmeip6wzb$.184fv630vthif$.dlg@40tude.net>
    <o6li34$u68$1@gioia.aioe.org>
    Date: Sun, 29 Jan 2017 21:36:28 +0100
    Message-ID: <12otx1dmesfrm$.4jtar0la52p.dlg@40tude.net>
    Lines: 58
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1485722370 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15210 89.77.179.152:8320
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2598388
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 29 Jan 2017 21:08:03 +0100, Janusz_k napisał(a):

    > W dniu 2017-01-28 o 02:35, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> Reduktor jest ogrzewany cieczą chłodzącą silnik - jest wpięty w mały obwód
    >> chłodzenia.
    >> Jeśli tam masz coś nie tak z wężami, to reduktor może stygnąć za bardzo.
    >> Jego temperaturę można odczytać przez gazowe złącze diagnostyczne.
    >
    > Tak masz rację, znalazłem pdf-a z instalacją i tam widać jak jest to
    > podłączone i faktycznie mam z dołu węże ledwo widoczne :)
    >
    >>
    >>> zauważyłem że do filtra suchego za reduktorem idzie cieńszy wężyk gdzieś
    >>> w okolice kolektora dolotowego ale gęsto tam i trudno wyczaić gdzie
    >>> dokładnie, może on mieć związek z grzaniem?
    >>
    >> Raczej nie - pewnie to odgałęzienie do czujnika ciśnienia gazu.
    > Okazuje się że jest to wyjście z zaworu nadmiaru ciśnienia, jak jest za
    > duże to idzie tym do kolektora.
    >
    >
    >>
    >>> Co ciekawe dzisiaj było -8 i załapał za 1 razem, potem jak wracałem i
    >>> było 0 to dopiero za drugim razem przełączył się na gaz, ciekawostka.
    >>> Wczoraj nie chciał ani razu się przełączyć, zastanawiająca ta logika.
    >>> Tak się jeszcze zastanawiam czy kable zapłonowe i świece nie mają
    >>> wpływu, bo czasami jak jest ciepły to mam problem z zapłonem, tulejki z
    >>> kabli mam trochę luzne na świecach, probowałem je zacisnąć ale wtedy
    >>> zdejmując kapturek z świecy wyrwałem zacisk z kabla :( musiałem wrócić
    >>> do starego luzu.
    >>
    >> Teoretycznie może, ale nie stawiałbym na to - mogłoby szarpać, ale raczej
    >> nie przełączałby się na benzynę.
    >> Jednak mimo wszystko powinieneś najpierw naprawić całą resztę samochodu nim
    >> zajmiesz się gazowo specyficznymi problemami.
    > Poprawiłem świece i kable i bez zmian, silnik na benzynie chodzi równo.
    > Dlatego wpierw kupię manometr i zobaczę jakie mam ciśnienie po
    > reduktorze

    Pomysł dobry, ale na początek jednak kupiłbym interface do komputera
    sterującego gazem. Do większości instalacji to niewielki koszt.
    Tam dostaniesz od razu wszystkie odczyty bez wpinania się w instalację i na
    pewno dostaniesz odczyt który powoduje decyzję o przełączeniu się na
    benzynę.

    Dopiero jak tam zobaczysz o co chodzi to wtedy można weryfikować takie
    ciśnienia manometrem.

    >, podejrzenie jest że może być za wysokie, dlatego na luzie
    > nie chce się przełączyć ale jak silnik ciągnie to przełączy się, teraz
    > się dopiero kapnąłem dlaczego tak mnie ten komputer w konia robi,
    > (doczytałem to na forum gazowym)

    No ogólnie będzie się przełączał jak ciśnienie będzie poza normą.
    Zazwyczaj scenariusz jest taki że jest zbyt niskie bo gaz się kończy w
    zbiorniku.
    Ale równie dobrze może być za wysokie, bo np. reduktor umiera albo zamarza.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: