    From: AL <a...@s...tam>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: GPS do Nokii E51
    Date: Sun, 21 Jun 2009 13:38:15 +0200

    Ewa pisze:
    >> http://www.pdaclub.pl/index.php?view=article&id=1454
    6:manta-gps-060&option=com_content&Itemid=88:52

    > Przeczytałam ten artykuł i jestem mile zaskoczona, że Manta GPS 060
    > jest również wyposażona w odtwarzacz MP4 i czytnik e-booków.
    > Szczególnie interesuje mnie ten czytnik, a że apetyt rośnie w miarę
    > jedzenia, interesuje mnie o ile droższe byłoby urządzenie posiadające
    > wszystkie funkcje tej Manty, ale z lepszym czytnikiem e-booków
    > (np. obsługujący formaty takie jak rtf, doc, pdf, z możliwością zmiany
    > wielkości czcionki, itd.). Pełny system Windows CE także byłby dobry.

    nie licz na tego ebooka w Mantcie - jak moglas przeczytac, to jedynie
    namiasta ebooka (a wlasciwie nieporozumienie), no ale pozycja w menu
    jest i punktuje ;)

    Na dzien dobry zainstaluj sobi Mobireadera na swojej e51 i kompie w domu
    (bedziesz miala pelnowartosiowego ebooka z wszystkimi potrzebnymi
    funkcjami) - w ten sposob koncze juz kolejna ksiazke (mimo, ze maly
    ekran - da sie czytac w pozyckji poziomej ekranu z przewijaniem, etc) -
    jednak telefon mam wszedzie ze soba - a taka mante bym raczej nie nosil
    ;) (no chyba, ze masz duza torebke i wszystko w niej miescisz) a w domu
    - to wole ekran notebooka lub ksiazke papierowa.

    > Czy jest gdzieś jakiś ranking tego rodzaju urządzeń, który w postaci
    > najlepiej tabeli, wymieniałby funkcje i ceny urządzeń? Nie mogę tego
    > w Google znaleźć.

    musisz juz sobie sama porownac i poczytac i zdecydowac

    (osobiscie wolalbym dolozyc te 200-300 pln do np. TomToma i miec od razu
    dobre (duzo lepsze niz Manta) urzadzenie jakosciowo i dobre jakosciowo
    mapy PL i czesci Europy (lub calej - zalezy jaka wersje kupisz)
    Bez zadnych kombinacji - ale to juz musisz sama sie o tym przekonac na
    wlasnej skorze ;)

    --
    pozdr
    Adam (AL)