  • Data: 2011-05-20 21:44:48
    Temat: Re: GPRS - opóźnienia
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    sundayman takie ma pytanie do praktyków chyba:

    > Otóż, potrzebuję przesłać dane do modułu zawierającego GSM via GPRS.
    > Dane mają być wysyłane co kilka , kilkanaście minut. Nieduże dane :)
    > Sposób wysyłki nie wiem na razie jaki, bo to wszystko jedno - z jakiegoś
    > serwera generalnie.

    Wysyłam co minutę *z* modułów *do* serwera w Internecie po kilkaset
    bajtów TCP. Z powodzeniem, od kilku lat.

    > Zastanawiam się, jak szybko dotrze to do odbiornika przeciętnie ?
    > Wie ktoś coś o tym ?

    Tak *przeciętnie*, to chyba ze 100-150 ms. Ale bywa, że kilkaset. W drugą
    stronę, to nie takie proste, bo moduł GSM podłączony do publicznego AP
    nie ma publicznego IP. Ale gdyby moduł miał (mógł) pobierać coś z serwera,
    to będzie tak samo. Można próbować zrobić tunel SSH i mieć możliwość
    inicjowania transmisji z obu stron, ale na GPRS to marnie działa.

    Próbowałem z prywatnym AP od operatora, gdzie kilka modułów było w jednej
    sieci z prywatnymi IP, ale działało to tragicznie. Bywało, że pakiet
    leciał kilka sekund.

    --
    Jarek