  • Data: 2011-05-22 00:09:14
    Temat: Re: GPRS - opóźnienia
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Michoo napisał:

    > Mój GPRS nie pozwala się połączyć "do" - jest NAT.

    Każdy GPRS jest NAT. O innym nie słyszałem, chyba że z prywatnym APN.
    Ale ja się chcę łączyć "do", więc muszę robić tunel. I się łączę.

    > Połączenie jest ustanawiane "z" po czym kopane są tunele - po SSH
    > i VTUN (opcjonalnie też w SSH).

    Chyba czegoś nie rozumiem, bo...

    > Zaczęło się od tego, że bezpieczniki zablokowały NNTP a niektóre

    ...bo co ma tunel do bezpieczników? Gdybym miał tylko taki problem,
    że z numerami dawanymi przez NAT opreatora miałbym gdzieś zablokowany
    dostęp, to bym starał się wystrugać jakieś proxy, a nie tunel.

    > strumienie sieciowe ich stanowy firewall tak gwałcił, że się nie dawało
    > słuchać, VTUN, którego używam standardowo, był wycięty, więc zacząłem
    > słuchać muzykę i czytać grupy po tunelu SSH. I tak już zostało.

    Znowu nie rozumiem. Ja często czytam grupy (i piszę na nie) po SSH.
    Teraz na przykład. Ale nie przez tunel.

    > W sumie ciekawa sprawa - czemu?

    Generalnie, to pewenie z powodu opóźnień, które potrafią zrobić niezły
    bajzel w pakietach. A tak szczegółowo, to mi się nie chciało tego badać.
    Najbardziej nie chciało mi się gadać o tym ze "specjalistami" od operatora.

    --
    Jarek