  • Data: 2011-05-21 11:57:48
    Temat: Re: GPRS - opóŸnienia
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > SSH ma te sama wade co zwykle TCP - to urzadzenie GSM musi zainicjowac
    > polaczenie (TCP zreszta) a potem utrzymywac otwarte, zeby sie przez
    > firewalla/proxy operatora przebic.

    Ale tunel SSH raz wykopany może (teoretycznie) trwać w nieskończoność.
    A jak się strop osunie, to od razu wiadomo, że trzeba drążyć na nowo.
    Wewnątrz tunelu można już normalnie prowadzić obustronną komunikację.
    Od tego tunelu całkiem niezależną. Ale to wszystko w teorii, bo
    w praktyce z GPRS działa marnie.

    > Ponoc niektorzy operatorzy pozwalaja na publiczne IP.

    Wiem tylko, że prywatny APN może mieć również publiczne IP od operatora.
    A wtedy można przez różne sztuczki przeNATować porty połączenia PPP
    terminala z portami tego APN.

    --
    Jarek