eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaFotowoltaika (raz jeszcze) - wydajnośćRe: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!news.uzoreto.co
    m!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc3.netnews.com!peer01.ams1!peer.ams1.xlne
    d.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <s1qkmq$1ooh$1@gioia.aioe.org> <s2kt8b$tm1$1@gioia.aioe.org>
    <s2m81i$6fs$1@dont-email.me> <s2njc3$kgk$1@gioia.aioe.org>
    <s2nqc6$vvi$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s2pnh1$4o0$2@gioia.aioe.org>
    <60512a6e$0$544$65785112@news.neostrada.pl> <s2sqjb$mqm$1@gioia.aioe.org>
    <60534b24$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <s37dvd$c27$10@gioia.aioe.org> <s38k9m$4s1$2@dont-email.me>
    <s3eu8j$19kh$4@gioia.aioe.org> <s3fiqb$kqe$1@dont-email.me>
    <s3pm39$1mk4$4@gioia.aioe.org> <s3qrul$i8u$1@dont-email.me>
    <s3vnc8$1u4c$3@gioia.aioe.org>
    <6063912d$0$547$65785112@news.neostrada.pl> <s4egpp$k7f$1@gioia.aioe.org>
    <s4hfbv$rd$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <e...@g...com>
    <s4hm1g$52k$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s4hn6g$di1$1@dont-email.me>
    <s4htmh$9bd$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s4i6kl$9p8$1@dont-email.me>
    <s4ibfs$hal$1$PiotrGalka@news.chmurka.net> <s4jlo5$fbf$1@dont-email.me>
    <s4jt46$o5t$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    In-Reply-To: <s4jt46$o5t$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    Subject: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Date: Fri, 9 Apr 2021 18:19:50 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 70
    Message-ID: <60707ea8$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.119.129
    X-Trace: 1617985192 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 505 83.30.119.129:63050
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4840
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:763885
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s4jt46$o5t$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2021-04-07 o 09:07, heby pisze:
    > On 06/04/2021 21:06, Piotr Gałka wrote:
    >>> Ja coś takiego obserwowałem na pierwszym roku. Wszyscy narzekali
    >>> jak my z tej matmy mało mieliśmy i inne przedmioty skupiały się w
    >>> sumie na

    Tzn wszyscy wykladowcy?
    Bo ja raczej pamietam, ze pierwsze dwa lata to byla prawie sama
    matematyka - mogla sie nazywac analiza, rachunek pr-stwa, fizyka,
    metrologia, teoria obwodow ...

    >>>> matematyce im potrzebnej. Na Podstawach Miernictwa np. zamiast
    >>> dowiadywać się o metodach pomiarowych to ćwiczyliśmy zawzięcie
    >>> rozkłady Gaussa i Studenta i propagowanie niepewności
    >>> poszczególnych wielkości w wyrażeniu do wyniku końcowego.
    >
    >> Rozkłady maja na celu zaznajmomienie Cie z narzędziami pomiarowymi,
    >> oraz ograniczonym zaufaniu do procedury pomiaru. W zasadzie 1-a
    >> pracownie fizyczna na studiach technicznych służy tylko tym celom,
    >> czyli wyjaśnienia praktycznego jak mierzyć i że to niekoniecznie
    >> jest dobry wynik. Raczej nie służy to tego aby nauczyc się
    >> fizyki...

    >Chodziło mi o to, że w idealnym świecie wiedza o tych rozkładach
    >powinna pochodzić z matematyki, a nie być tłumaczona na przedmiocie
    >dla którego powinno to być tylko narzędzie stosowane do analizy
    >wyników.

    Ale to jest dosc istotna czesc tych pomiarow, aby wiedziec jaki jest
    blad/niepewnosc wyniku koncowego.
    Moze nawet wazniejsze, niz jakies konkretne sposoby pomiarow roznych
    wielkosci.

    A na matematyce bys sie zastanawial po co ci taki dziwny rozklad
    potrzebny :-)

    Podobnie mialem w liceum - nauczycielka fizyki na pierwszej lekcji
    powiedziala
    "wiecie, najprosciej by bylo, gdybym wam powiedziala co to sa pochodne
    i calki.
    Ale matematycy bardzo prosili, zeby tego nie robic, bo im to potem
    zakloca wlasciwy tok nauczania - najpierw musza byc liczby, ciagi,
    granice "..

    Ta metrologia nawiasem mowiac mi sie dosc prosta wydawala, a jakos
    dziwnie duzo problemow sprawiala studentom.

    >>> Moje wrażenie (ale mówimy o innym okresie) było takie, że ludzie
    >>> po technikach mieli więcej problemów z matematyką i fizyką niż ci
    >>> po mat-fiz z liceum.
    >
    >> To prawda, ale jednocześnie Ci sami ludzie nie miewaja problemów z
    >> liczbami zespolonymi i różniczami (bo mieli to na przedmitach
    >> technicznych typu elektrotechnika). Tfu, nie miewali, nie wiem jak
    >> teraz.

    Tzn na pewno mieli wieksze obycie z macierzami w elektrotechnice, bo
    prostu mieli to w technikum.
    W liceum temat nieznany.

    >Jak teraz to też nic nie wiem.

    Teraz pewnie obcieli przedmioty teoretyczne i coraz mniej tej teorii
    obwodow.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: