  • Data: 2021-04-11 10:22:44
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.04.2021 o 13:29, J.F. pisze:

    > Masz zle polożony dach.
    > Nie powinna osiagac mocy znamionowej.
    > A osiaga.
    > Wiec mamy bardzo powazne pytanie - dlaczego osiaga.

     Po pierwsze wcale nie wiadomo czy ten dach jest źle położony, po
    drugie to że "nie powinna" to czyste spekulacje.

    Poważna odpowiedź powinna chyba brzmieć - za mało my dyskutanci wiemy o
    fotowoltaice aby wyrokować o jej specyfikacji z precyzją aptekarską.

    > Nie bylbym taki pewny.
    > Szczegolnie, ze ten nadmiar duzo kosztuje..
    >
    > A potem zachodza jeszcze trudnosci interpretacyjne.
    > Kupujesz np piecyk 2000W ... to potem:
    > -narzekasz, ze ma 1900W i jest za zimno, czy
    > -narzekasz, ze ma 2100W i jest za duzy rachunek ?
    >
    > Albo np kupujesz samochod o
    > "predkosci maksymalnej 165km/h".
    >
    > I potem narzekasz, ze na prostej poziomej drodze 155 nie potrafi
    > przekroczyc, czy ze jakim prawem pojechal szybciej niz okreslona
    > predkosc maksymalna i zaplaciles mandat za 181/140 ?
    >
    > J.

    Możliwe że panel fotowoltaiczny to nie coś na czym można określać moc w
    100% a ponadto  producenci aby uniknąć potencjalnych oskarżeń dają
    ekstra nadwyżki mocy nad deklarowany nominał, czy obniżają go na papierze.

    Że zapytam - a Ty nie narzekasz gdy po zakupie auta z deklarowaną przez
    producenta prędkością 200km/h osiągasz tylko 180?  Naprawdę to do mnie
    masz uwagi że się na takie praktyki nie godzę?