  • Data: 2021-03-24 09:47:56
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.03.2021 o 15:27, J.F. pisze:
    > Użytkownik "trybun"  napisał w wiadomości grup

    > Nie wiem co Ci obiecano i jaka mieliscie umowe, ale powtorze sie: moc
    > nominalna osiagaja panele, jesli sloneczko swieci na nie prostopadle i
    > nie jest tlumione przez chmury i mgielki.
    >
    > Jak masz zamontowane kiepsko, a niebo nie jest idealnie czyste - nie
    > oczekuj wartosci nominalnej.

    Umowa jest jasna i precyzyjna, nie ma nic drobnym drukiem i żadnych
    aneksów. A więc powtarzam pytanie co Cię skłania do stawania po stronie
    takich złodziei - moda, zakładanie z góry że jestem frajer i godzę się z
    taką rolą a więc różni hochsztaplerzy w stosunku do mnie mogą się czuć
    bezpiecznie? Oczywiście biorą wartości z pierwszych dni użytkowania
    instalacji.

    > Na Galileo byl kiedys program o dziurach w drodze.
    > Po polsku odcinek 202 - "Dziury w asfalcie".
    > Po niemiecku - Schlagloch.
    >
    > Po polsku nie wiem czy gdzies znajdziesz, niemieckie sa tu
    > https://www.prosieben.de/tv/galileo/videos/89-x-days
    -schlagloch-trupp-clip

    > http://www.prosieben.de/tv/galileo/videos/schlagloch
    -alarm-clip

    > Niestety - Pro7 w Polsce nie pokaze, musialbys miec jakis niemiecki VPN.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=rDcep9mLxZg
    >
    > Wyglada to prawie jak w Polsce.
    > I jawnie mowia - wszystkiego nie naprawimy - za drogo by bylo :-)
    >
    > J.

    Czyli ni mniej ni więcej sugerujesz że Polska może konkurować swoimi
    drogami z Niemcami? Przecie to oczywista sprawa że i w Niemczech czasem
    na drodze pojawi się dziura, nie sposób jej także natychmiast załatać.
    Tymczasem od czasu gdy się przeprowadziłem na wieś to droga dojazdowa do
    niej jest permanentnie dziurawa, całe jej remonty to dwu facetów z
    łopatami którzy te dziury zasypują, za kilka godzin znowu w tym miejscu
    dziury.

    Motywów nietrudno się domyśleć - położenie nowej nawierzchni to minimum
    10 lat spokoju, a więc dla gminy żadnych operacji finansowych typu
    przetargi a więc żadnych nieoficjalnych korzyści dla władzy i urzędasów.