  • Data: 2021-03-24 10:43:31
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 24/03/2021 09:49, trybun wrote:
    > jeszcze nie rozszyfrowałem, np tego dlaczego czyste bezchmurne niebo=
    > sporo mniejsza chwilowa wydajność względem tego jaka jest w dniu gdy na
    > niebie są chmury. Rekord 7.32KWh to po tym jak słońce wyszło za chmury.

    Nie patrz na to. Mam 9.86kWp a jednoczesnie chwilowy uzysk przekracza
    11kW. To tylko kilkadziesiąt sekund, kiedy panele są zimne i włońce w
    południe wyskakuje z nienacka. Jak świeci dłużej, moc spada do
    spodziewanych wartości. Innymi słowy nie oceniaj "co się stanie jak
    wyjdzie zza chmur" tylko "ile produkuje jak swieci od godziny". Bedzie
    bliżej prawdy prawdziwej wydajności instalacji.