  • Data: 2021-03-24 09:50:14
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.03.2021 o 00:39, Mario pisze:

    > A ktoś kompetentny potwierdza, że to nie kąt jest istotny?

    Praktyka użytkownicza i sposoby układania paneli to moim zdaniem
    najbardziej kompetentne elementy dla tego oceny.

> [...]
    > niż płasko do powierzchni dachu. Nie sądzę żeby jakaś firma
    > instalująca panele mogła sama dokonać oceny czy konstrukcja jest
    > wytrzymała.
    > Inna sprawa to śnieg. Panele wytrzymają śnieg leżący na ich górnej
    > powierzchni - muszą spełniać odpowiednią normę. Gdy podniesiesz górną
    > krawędź, to śnieg będzie się zsuwał z panela, następnie zjedzie po
    > skośnym dachu i zacznie się gromadzić od tyłu niższego panela. W
    > efekcie panel będzie dociskany masą śniegu (później lodu) od tyłu.
    > Jesteś pewien, ze jest odporny na taki nacisk?

    Np. u mnie przy balchodachówkowym dachu zastosowania listw o różnych
    rozmiarach nic nie zmienia względem solidności mocowania.

    Z tym śniegiem to racja, ale osobiście nie widziałbym w tym problemu, bo
    ogólny spad dachu pozostaje na tym samym poziomie.