  • Data: 2021-03-16 13:43:49
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-03-16 o 08:42, trybun pisze:

    > No i to nawet logiczne, jednak jakiego rzędu są to wartości, np
    > odchylenie o 10stopni to o ile mniejsza wydajność? Idzie mi o sam czysty
    > przelicznik dla idealnego ustawienia paneli, bo każdy chyba wie że taki
    > ideał to tylko jeden z elementów na ogólną sprawność instalacji.

    Czy Ty czytasz w ogóle odpowiedzi?
    Miałeś już chyba z 10 razy pisane, że odpowiedzią na to pytanie jest
    cosinus (to chyba już w podstawówce się pojawia).
    Już Ci raz pisałem, że właśnie takie udawanie, że się nie rozumie ma
    ewidentne znamiona trollowania.

    Masz normalny kalkulator, który ma coś więcej niż 4 podstawowe działania?
    Jak nie masz to w Windows jest kalkulator i (jakbyś nie wiedział) da się
    go przełączyć na taki z trygonometrią (Widok - Naukowy) to sobie policz
    cos(10 stopni).

    > Oczywista sprawa, jednak jak sam raczyłeś zauważyć opieranie wydajności
    > instalacji fotowoltaicznej na równaniu matematycznym jest trochę nie na
    > miejscu,.

    Nie pamiętam. Ja wręcz ciut powyżej napisałem, że "brak możliwości
    policzenia dokładnie nie przekreśla sensu robienia obliczeń szacunkowych".

    Mam wrażenie, że masz problemy z rozumieniem sensu wypowiedzi.

    > A tu ktoś mnie nawet splonkował bo miałem czelność wyrazić
    > sceptycyzm dla jego równania.

    Dalszy przebieg rozmowy pokazuje, że postąpił jak najbardziej słusznie i
    według mnie wykazał się intuicją godną jasnowidza.
    P.G.