  • Data: 2021-03-17 12:43:57
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.03.2021 o 16:52, Mario pisze:

    > Punkt zero oznacza, że słońce pada prostopadle na powierzchnię. Jak
    > masz nachylenie dachu 26 stopni to nawet gdybyś miał dach skierowany
    > na południe i mierzył np 24 czerwca o godzinie 12 to słońce i tak nie
    > padnie na twój dach prostopadle. Słońce będzie miało wysokość kątową
    > około 61 stopni, a twój dach ma normalną nachyloną pod kątem 64 stopnie.
    > Czyli w najlepszym momencie  prawie dojdzie do prostopadłości.
    >  A ty masz połać dachu skierowaną na wschód (i zachód) a tam nigdy nie
    > będziesz miał słońca pod kątem 64. Na wschodzie słońce w czerwcu o
> [...]

    No, i chciał nie chciał latem słońce będzie tak świecić, współczynnik
    szerokość-wysokość w kulminacji. Tym nie mniej powtarzam to co już
    pisałem kilkukrotnie - ten punkt nie nie jest wyznacznikiem całości na
    efektywność.

    Ten współczynnik "0" czyli kiedy promienie słoneczne padają latem na
    dach najbardziej prostopadle to 9-10ta. Dach nie jest skierowany prosto
    na wschód, ma odchylenie w kierunku południowym. I gwoli ścisłości -
    nikim nie gardzę, teoretyzowanie matematyczne w kwestii wydajności
    fotowoltaiki co najwyżej może mnie wprawić w stan ocipienia pomieszanego
    z niedowierzaniem jak można było aż tak dać się wytresować w kuźniach
    tępienia intelektu.