  • Data: 2021-03-17 12:53:16
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.03.2021 o 23:00, Pilocik pisze:

    > Nie mam w technice PV wielkiego doświadczenia, lecz mam kilka lat
    > więcej praktyki jako użytkownik
    >
    > po pierwsze, to chyba źle interpretujesz temperaturę, to nie jest tak,
    > że 25stopni to optymalne warunki, parametry są podawane dla tej
    > temperatury ale panele mają dodatni dryft temperaturowy, im cieplej
    > tym gorzej o 0,3-0,4% w zależności od sprzętu
    >
    > po drugie, temperatura otoczenie to jedno a temperatura panela to
    > drugie, masz możliwość pomiaru temperatury paneli?
    > Mógłbyś się zdziwić ich temeperaturą
    >
    > po trzecie, temperatura podawana przez producentów to nie wszystko,
> [...]

    Ale co niby te pomiary mają mi dać? Wiadomo także że teraz, o tej porze
    nie może istnieć zjawisko znaczącego przegrzewania się paneli. Po tych
    paru tygodniach mogę przypuszczać że instalacja założona jest
    prawidłowo. Osiągana wydajność z mocy 7.2KW sięga 6.5KW, czyli mniej
    więcej tyle ile oczekiwałem.

    Co do tego nadmiernego spalania paliwa przez auto to zdaje się twoje
    rozumowanie jest błędne, po prostu z jakichś powodów nie widzisz sensu w
    egzekwowaniu tego co ci się należy. To taka popseudokomusza mentalność
    że urząd czy fabryka itd to coś od czego nie należy się domagać
    zadośćuczynienia. Polacy rozwalają sobie zawieszenie na dziurach w
    drodze, a a jedyne czego się obawiają to aby w pobliżu nie było
    policjanta bo dopieprzy mandat za "niedostosowanie prędkości do warunków
    panujących na drodze".