    From: trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Date: Sun, 14 Mar 2021 12:49:35 +0100
    <s1qm4q$ekh$1@gioia.aioe.org> <9658884522$20210304151900@squadack.com>
    <s1qrmq$143e$1@gioia.aioe.org>
    <60410158$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1r47d$1cm7$2@gioia.aioe.org> <s1r4rr$85f$2@dont-email.me>
    <s1r5fg$1i9$1@gioia.aioe.org> <s1r62o$mte$1@dont-email.me>
    <s1r6ii$jto$1@gioia.aioe.org> <3251571736$20210304211746@squadack.com>
    <s1t3nl$2jq$1@gioia.aioe.org> <6175432751$20210305132037@squadack.com>
    <s1vl9g$k42$1@gioia.aioe.org> <5628134420$20210306123137@squadack.com>
    <s1vpn4$ioa$1@gioia.aioe.org> <s201oe$dcs$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s251p8$150q$1@gioia.aioe.org> <s27lg0$ib7$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s2aa8r$7eg$2@gioia.aioe.org> <s2adjm$ahv$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s2akc8$1e8q$3@gioia.aioe.org> <s2b843$rop$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <s2iad4$18i3$1@gioia.aioe.org> <s2iqr8$8ja$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>

    W dniu 13.03.2021 o 17:56, Piotr Gałka pisze:

    > Nie wiem na jakiej podstawie przyjąłeś, że to są mało znaczace
    > drobnostki.
    > Nie chce mi się liczyć dokładnie. Z jakichś innych wypowiedzi
    > wynikało, że ktoś chyba korzysta z jakiegoś kalkulatora więc pewnie
    > jest to do znalezienia i wtedy masz dokładnie dla wszystkich godzin i
    > pór roku itp.
    >
    > Ale dla uproszczenia wezmę Twój dach skierowany na wschód i Słońce na
    > południu - czyli godzina 12. Pisałeś, że max osiągasz koło 11. Licząc
    > 12-ą upraszczam obliczenia, ale trochę zaniżam wynik.
> [...]

    A choćby na podstawie tego że różnica z punktu maksymalnego nie jest aż
    tak duża od tego co jest przed nim i po nim. Oczywiście mowa o sytuacji
    gdy słońce świeci na dach, a pogoda bezchmurna. O niezbyt dużych
    wartościach strat z powodu nieprecyzyjnego ustawienia paneli czytałem na
    stronach tych co się tym zajmują,. Jest jeszcze jedna sprawa - gdyby
    straty miały być naprawdę duże to monterzy staraliby się nadawać panelom
    odpowiednie kąty aby te straty minimalizować, tymczasem nie widziałem
    instalacji z jakimiś ekstra wygibasami na dachu, generalnie są kładzione
    wg kąta nachylenia wyznaczanego przez  dach.

    No, niestety zgadza się, - wyliczania matematyczne w tym wypadku mogą
    nie być wyznacznikiem czegoś skoro nie wiemy jak punkt"0" ma sie do
    punktu "1" czyli czy aż tak ważna jest precyzja z jaką słońce pada na
    panele, a mamy podstawy że wobec odpuszczania sobie precyzyjnego
    pozycjonowania paneli przez firmy montujące że jest ona taka ważna.