  • Data: 2021-03-10 21:49:35
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: Pilocik <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.03.2021 o 15:15, trybun pisze:

    > No właśnie..  I tutaj nie ma gwarancji. Przyjdzie naprawdę ostra zima to
    > nie wystarczy i na pompę,.

    a dlaczego nie?
    Pompa w najgorszym momencie ma COP=1, pełne grzanie z grzałek, przy
    wyższych temperaturach i COP>1 to już tylko same korzyści natomiast piec
    elektryczny ma zawsze COP=1

    Nie ukrywam, też kiedyś myślałem o takim rozwiązaniu lecz obecne ceny
    pomp skutecznie mnie od pieca odwiodły

    Panele dziś przyjechały, za kilka dni montaż i PV wzrośnie do 9,6kWp
    pompa już zamówiona, montaż po sezonie grzewczym aże wybrałem monobloka
    i nie mam dwóch lewych rąk to powinienem się zamknąć <20kPLN no ale to
    już temat na inny wątek