  • Data: 2021-03-10 20:53:44
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-03-10 o 15:16, trybun pisze:

    > Ale przecie nie piszę jakimś szyfrem, - stała instalacja przy ruchomym
    > punkcie odniesienia maksimum może osiągnąć tylko przez jakiś czas,
    > akurat teraz u mnie jest to jakieś pół godziny.

    Z tym zdaniem jest wszystko OK pod warunkiem, że zaczniemy jednoznacznie
    rozróżniać dwa maksima:
    MAX1 - maksimum dla instalacji (zależne od sposobu zainstalowania),
    MAX2 - maksimum dla paneli przy optymalnym ich ustawieniu.

    I w Twoim przypadku prawdopodobnie MAX1 ~ 75% x MAX2.

    A Ty uparcie się tak wypowiadasz jakbyś zakładał, że MAX1==MAX2.
    Ponieważ w tej ostatniej wypowiedzi nie odniosłeś się do MAX1 więc jest
    wszystko w porządku, ale w wielu innych wypowiedziach pytasz w stylu:
    Dlaczego MAX1 nie jest równe MAX2, albo kiedy w końcu MAX1 będzie równe
    MAX2, albo czy reklamować że MAX1<MAX2. Podczas kiedy to jest oczywista
    oczywistość.
    To trochę tak jakbyś pytał kiedy uzyskam równość 75%=100% ?
    Nigdy.
    P.G.