  • Data: 2021-03-11 07:10:21
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: MiSter <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-03-10 o 15:25, trybun pisze:

    > Ale o czym? O tym że z instalacji 7.2KW przez pół godziny będę miał
    > maksa wynoszącego 5.2KW to na pewno nie wiedziałem. Dlatego po raz setny
    > -  czy 2/3 mocy nominalnej to norma dla paneli fotowoltaicznych?

    To tak masz szczęście i powinieneś się cieszyć, że nie byli to fachowcy
    co u mnie chcieli robić. :)

    Do mnie przyszli fachowcy i powiedzieli po obejrzeniu dachu:

    No, na południowej stronie dachu nie damy rady zamontować paneli, bo
    okna, kominy itp.
    Natomiast na północnej stronie jak najbardziej bo jest idealnie pusto.
    Będzie Pan miał nieznacznie poniżej maksymalnej mocy, to dołożymy dwa
    panele i zrekompensujemy ten ubytek.
    Zaznaczam że ta strona dachu jest idealnie na północ.