  • Data: 2020-12-15 20:14:39
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 15 grudnia 2020 o 19:29:55 UTC+1 trybun napisał(a):
    > A można wiedzieć z jakiego okresu użytkowania masz ten dodatni bilans?

    A będzie już ze 3 lata. Wcześniej miałem mniejszą moc to się nie spinało,
    ale to było do przewidzenia bo po prostu nie było kasy żeby od razu założyć
    tyle ile się chce.

    > Tylko jak to obliczyć? Dom jest ocieplony, ma jakieś 100m powierzchni
    > użytkowej do ogrzania. Jak na razie to na rok ogrzewania starcza około 3
    > ton węgla i sporo drewna. Jak to przeliczyć na energię cieplną?

    Jeżeli masz 100m2 do ogrzania i spalasz 3 tony węgla i sporo (ile?) drewna
    to ten dom nie jest ocieplony :] Albo masz fatalny kocioł. Albo i to i to.
    Metodą wysysania z brudnego palucha ustaliłem, że potrzebujesz jakieś 16000 kWh
    rocznie do ogrzania chałupy. Co oznacza jakieś 1500 m3 gazu (czyli około 3,5 tys. zł)
    albo 4,8 tys. zł jakbyś grzał prądem w samej taniej taryfie, lub ewentualnie
    około 2 tys. grzejąc pompą ciepła w dowolnej taryfie.
    Tylko to są gdybania, bez danych odnośnie izolacji i kotła niewiele więcej da się
    powiedzieć.

    L.