  • Data: 2020-12-15 20:13:18
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "trybun" napisał w wiadomości grup
    W dniu 15.12.2020 o 09:27, J.F. pisze:

    >W dosłownym słowa tego znaczeniu.

    >Tak, a szwaby wywalają fortunę aby zaopatrywać się w ten droższy,
    >ruski.

    Cos w tym jest ... ale moze dla nich cene wyznacza norweski, albo
    licza na pare % prowizji od zaopatrzenia innych krajow, czy szacuja,
    ze za duzo gazoportow by potrzebowali.

    Poza tym moze byc zwyczajnie - oni dobra cene dostali, a Kaczynski
    nie.

    Kiedys oplata za transfer gazu przez Polske byla podana w
    rozporzadzeniu, i jesli dobrze policzylem, to mi wychodzilo, ze ten
    baltycki bedzie zwyczajnie oplacalny ekonomicznie.
    Zamiast placic Polsce, zaplaci sie jakiemus bankowi :-)

    Plus oczywiscie wszelakie korzysci polityczne i militarne.

    >Nie wiem, może faktycznie miedzy propanem a ziemnym taka cenowa
    >przepaść że niektórym gazowe ogrzewanie wychodzi taniej niż węglem.

    Zauwaz, ze to z ciepla woda latem.

    tualnosci/8881,Nowe-nizsze-ceny-gazu-dla-odbiorcow-w
    -gospodarstwach-domowych.html

    >Jeden tankowiec od jankeskiego pośrednika tak namieszał w cenach?
    >Wobec tego jesteśmy świadkami cudu.

    To nie byl jeden tankowiec, i nie tylko jankeski.
    Chyba regularnie cos tam przyplywa.

    A poza tym taki staly kontrakt moze miec cudowny wplyw, gdy mozna
    oswiadczyc staremu dostawcy "wezmiemy ... albo nie" ...

    >Raczej by się nie wyrobił do końca roku na kolejnym tankowaniu za
    >7000zł. Instalacja nie była tylko dla ogrzewania domu. Nieważne ile -
    >ważne za ile i na ile to starczyło. Teraz znowu pracuje łopatą przy
    >kopciuchu i... jest szczęśliwym człowiekiem?. Przynajmniej tak
    >twierdzi.

    Musialbys go podpytac o ceny - mnie sie wydaje ze ten LPG z najmowanej
    butli, to wyjatkowo drogi jest.

    Na zachodzie grzali olejem opalowym.

    J.