  • Data: 2020-12-15 21:27:10
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-12-15 o 19:26, trybun pisze:

    > Tak, jest. Jednak jak mówi to jak na razie jest zawiedziony, nie sadził
    > że przy plusowych temperaturach będzie na minusie i to "aż tak"..

    > Ten konsultant chyba gadał od rzeczy że instalacja 3-4kw wystarczy na
    > ten mój dom.
    Pewnie, Ja regularnie odpisuję wszystkie liczniki aby wiedzieć jakie mam
    zużycie mediów, więc mając pewne rozeznanie Ci powiem że rocznie zużywam
    około 3500kwh
    więc te PV co Ci zaproponował to ledwo na styk, a gdzie grzanie?

    > Montaż tych paneli, osprzętu i PC  ma równać się remontowi
    > domu, to aż taki duży zakres robót?
    Ale skąd, PV masz na dachu, w domu to przy głównej skrzynce dodatkowa z
    osprzętem do PV + falownik. PC powietrzna to monoblok, stoi na zewnątrz
    domu, z instalacji podłącza się izolowane rurki + zawory odcinające i
    kabel zasilania, to wszystko.
    No chyba że robisz PC gruntową to wtedy zryty ogródek na rury + PC w
    garażu czy piwnicy.

    Przypominam że o ile to możliwe to
    > chciałbym wykorzystać istniejąca hydrauliczną instalację CO..
    No i wykorzystasz, PC wpinasz w miejsce pieca.

    --
    Janusz