  • Data: 2020-12-16 10:29:11
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-12-15 o 20:13, J.F. pisze:
    >Z Kataru:)

    Widac katarski tanszy.

    Z USA byl tylko jeden ?

    https://biznesalert.pl/gazoport-setna-dostawa-lng-ro
    zbudowa-energetyka-gaz/
    Hm, ... katarski nam wystarcza w zupelnosci ... a potem Unia zabroni ?

    A co z tym norweskim gazem - juz nam niepotrzebny, czy zrobia rure,
    jak juz odejdziemy od wegla ... i gazu ?

    >Ale obaj zapomnacie że lpg to nie to samo co gaz w rurach czyli
    >ziemny

    Tu nie o to chodzi - jak sie ma dwie rurki i gazoport, to rozmowa o
    cenach jest inna niz gdy sie ma jedna rurke.

    Co prawda sprzedawcy tez to dotyczy ... dlatego tak chetnie sobie
    kolejna rure robia ... albo stacje skraplania gazu.

    >(GZ50, CNG) a dokładnie metan+azot. Nie wiem czy robią reforming
    >tego lpg ale jeżeli nie to on w zasadzie nie wpływa na cenę tego CNG,
    >bo to

    Chyba nie robia, bo rafinerie ciagle to sprzedaja. Widac tak jest
    najlepiej.

    >są różne gazy, dla gospodarstw domowych niezamienne bez wymiany dysz.

    To sie dysze wymieni, albo i nie.

    W zasadzie nie na temat, bo to dotyczy tylko tych, ktorzy postawili na
    zbiornik LPG, a teraz im rurke z NG podciagneli.

    Tak swoja droga - to widzialem kiedys domki, gdzie kociol gazowy na
    poddaszu (nowa moda), rura przechodzi przez kuchnie, ale kuchenka ma
    byc elektryczna.
    "Takie przepisy" ...

    J.