  • Data: 2020-12-16 13:22:31
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:d1dbdb0c-cf4e-4fca-8aa5-8a2ba9b5d796n@g
    ooglegroups.com...
    środa, 16 grudnia 2020 o 10:16:48 UTC+1 J.F. napisał(a):

    >Wyrzut spalin mam plastykowy, nigdy nie jest ciepły, kocioł mocy
    >maksymalne 22kw ma modulację od 11%.

    A ta modulacja to jaka - zmniejszenie doplywu gazu, czy on-off ?

    >Zreszta przy CWU modulacja niepotrzebna bo na maks mocy może zasobnik
    >dogrzewać) więc pewnie sprawność grzania w okolicach 100%

    Zasobnik to straty :-(

    >W praktyce tam gdzie do ogrzewania domu słuzył kocioł stałopalny o
    >teoretycznej mocy 20kw to gazowy wystarczy 15kW. Ale takich mało
    >najpopularniejsze te w okolicach 20kW więc grzeją modulując.

    Jak chcesz 70 litrow wody do wanny w 5 minut nagrzac z 5C do 35C, to
    potrzebujesz 30kW.
    Chyba, ze masz zasobnik na ciepla wode ... w zimie o tyle straty
    przynosi, ze grzeje piwnice zamiast mieszkania, ale latem to gorzej
    :-)

    Co innego grzanie domu - jaka moc pieca potrzebna, to sie dowiesz, jak
    za oknem sie zrobi -20.
    No chyba, ze w Suwalkach, to -35.

    Inaczej to i mniejszy piec sobie poradzi - bedzie z przerwami
    pracowal.
    Ale z przerwami to gazowy, bo weglowy nie moze zgasnac ...

    >Minimalna wielkość kotłowni jest w przepisach określona, nieważne czy
    >kocioł z podajnikiem czy mały zasypowiec.

    Weglowej ?

    Bo gazowe to widze ostatnio w lazience ...

    >Kupowałem wprost ze śląska na paletach(1 tona na palecie)
    >3-4 palety tragedii nie było z boku domu się zmieściły bez problemu.
    >Ale ja wiatę dużą mam do innych celów.

    Jak sie ma duza dzialke, to bez problemow, jak sie ma szeregowke z
    malutkim ogrodkiem bez dojazdu, to juz jest :-)

    >Jednak trzeba wziąć pod uwagę ze nie każdy ma/potrzebuje. No i z
    >palet zimą do kotłowni nosić trzeba. Robota, brud itp.

    Teraz w ladnych woreczkach.
    I tylko po 20kg ... choc na starosc moze byc za duzo ...

    J.