    From: trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Date: Tue, 15 Dec 2020 19:26:17 +0100

    W dniu 13.12.2020 o 21:49, Janusz pisze:

    > A jest prosumentem? zmagazynował energię w energetyce? bo jak nie to
    > lipa,
    > wiadomo że teraz panele mają marną wydajność.

    Tak, jest. Jednak jak mówi to jak na razie jest zawiedziony, nie sadził
    że przy plusowych temperaturach będzie na minusie i to "aż tak"..

    > Pasują ale trzeba dopasować wszystkie elementy układanki, po 1 musi
    > być PC bo bezz tego braknie ci energii,
    > dwa musi być PV, najlepiej 10kw no oczywiście musi być prosument,
    > czyli teraz zimą odbierasz
    > energię z elektrowni którą oddałeś latem. Tylko taka całość ma sens.
    > Więc remont domu zaczynasz teraz od instalacji PV żeby Ci już
    > produkowała prąd na magazyn, a na wiosnę/lato w przyszłym roku
    > wywalasz piec i instalujesz PC do grzania CWU a potem CO.

    Ten konsultant chyba gadał od rzeczy że instalacja 3-4kw wystarczy na
    ten mój dom.  Montaż tych paneli, osprzętu i PC  ma równać się remontowi
    domu, to aż taki duży zakres robót? Przypominam że o ile to możliwe to
    chciałbym wykorzystać istniejąca hydrauliczną instalację CO..