    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <rqagjf$sik$2@dont-email.me> <jnm52oiojaa5.uvfgsfu3whz7$.dlg@40tude.net>
    <rqd2m9$ktn$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <1rgo20gi3ptdp$.x4mm7twt6c2x$.dlg@40tude.net>
    <rqd9ii$2rv$2@dont-email.me> <rqlusj$k18l$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <5fce84b8$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <20201208094729.4de7446d@mateusz> <o...@l...harvard.local>
    Subject: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Date: Tue, 8 Dec 2020 14:53:04 +0100

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
    W dniu .12.2020 o 09:47 Mateusz Viste <m...@x...invalid> pisze:

    >Jak się mieszka w zamku z metrowymi ścianami na granitowej skale to
    >ma się inną perspektywę :-)

    Hm, moze trzeba stawiac zamki z granitu.

    Tak swoja droga - bylem kiedys latem na cmentarzu, sloneczko
    przygrzalo ... te eleganckie kamienne krzyze z zacienionej strony byly
    gorace.
    A betonowe - lekko cieple ..

    >Jak się budowałem/rozbudowywałem w 2000r. to głównym tematem na
    >forach budowlanych było ogrzewanie.
    >Klimą i temp. w lecie na poddaszu nikt się nie przejmował, nie było
    >to wtedy żadnym problemem.

    A ja jezdzilem samochodem bez klimy ...

    >Ostatnie 3-4 lata każą zmienić podeście do planowania "klimatu" w
    >domu.

    Chyba juz troche wiecej tych lat.
    Istotnie takich upalow to sobie nie przypominam ... ale dziennikarze
    wyciagaja jakies ciekawostki.

    Swoja droga ciekawe - wina emisji CO2, czy wcale nie ?

    Ale z drugiej strony ... czas na kolejne zlodowacenie ... czy mysmy
    sobie przypadkiem kraju nie uratowali ?

    J.