  • Data: 2020-12-09 00:52:59
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.12.2020 o 08:45, Piotr Wyderski pisze:

    > No ale przecież nie przechowasz sobie energii z lata do zimy,
    > akumulatorownia wyjdzie absurdalnie duża i kosztowna. A skoro
    > akumulatorem wyrównasz tylko wahania dobowe lub w co najwyżej w zakresie
    > kilku dni, to problem brakującej energii pozostaje. Albo weźmiesz ją
    > wtedy z mocno przewymiarowanej instalacji PV, albo z sieci.
    >
    > Energii elektrycznej nie da się rozsądnie przechowywać w dużych
    > ilościach,

    Więc ja ją w lecie produkuję a przyjmuje ją sieć energetyczna. Dzięki
    temu nie spala wtedy węgla. Zimą energetyka oddaje mi moją energię.
    Na przyszłość oczywiście to nie jest rozwiązanie, ale do tego czasu
    Niemcy coś wymyślą. Czy to produkcja wodoru czy metanu. Dopóki nie było
    nadprodukcji energii PV nie było motywacji finansowej, teraz sytuacja
    wygląda pewnie inaczej.

    --
    pozdrawiam
    MD