  • Data: 2020-12-03 20:15:41
    Temat: Re: Fotowoltaika-opłacalność
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 3 grudnia 2020 o 12:45:32 UTC+1 heby napisał(a):
    > Nie. Kombinują nad tym, aby czas zwrotu wynosił mniej niż rok. Najlepiej
    > 3 miesiące. Bo im się sieci dystrybucyjne nie spinają. Ciekawe na co
    > wydają moje 0.2 bilansu który ponoć na to miał być przeznaczony.
    > Ależ ja też mam masę zastosowań.
    >
    > Zaś najlepsze brzmi: to mi oddawajcie kasę za energię która ja
    > wyprodukowałem a wy sprzedaliście.
    >
    > Nikt tu niczego nie "magazynuje". Najzwyczajniej ktoś handluje moim
    > towarem, bez mojego udziału.
    >
    > Kiedyś takim "magazynem" mogło być kopanie bitcoinów. Obecnie już raczej
    > mija się z celem.
> [...]
    Całkowicie się z Tobą zgadzam. Najlepszy układ to ktoś kupuje od tego co wyprodukowal
    i potem sprzedaje. Zamiast akumulatora konto w banku. Jest jednak pewien myk. Jak ma
    być wolny rynek to dla wszystkich. Dla produkujących i sprzedających prąd też. Jako
    nie produkujący prąd odbiorca nie mam życzenia płacić drożej za prąd bo jest on
    kupowany drożej od Ciebie. Jeśli operatorzy płacą elektrowniom od minus kilku groszy
    do jakiś 20 groszy jak prąd najdroższy to też mają Ci tyle samo płacić. Jako
    producent musisz zapłacić od sprzedanego pradu vat, akcyzę, dochodowy.