  • 31. Data: 2010-02-17 16:51:13
    Temat: Re: Fotonet Tychy - czy ktoś zna parametry?
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    On 2/17/10 8:52 AM, PK wrote:
    > Swojego czasu walczyłem z fotolabami w sprawie przeskalowywania.
    > Nie wskażę palcem ale przyłapałem jeden z najbardziej polecanych fotolabów
    > na takiej oto praktyce.
    > Dostarczony przez nich program do wysyłania fotek przez net zmieniał
    > rozmiar
    > pliku zanim wysłał go z mojego komputera.

    Rossmann tak kiedyś miał, pod warunkiem, że korzystało się z ich softu
    do przesyłania fotek. Jeżeli wysyłałeś normalnie via przeglądarka www -
    nic się ze zdjęciami po drodze nie działo.
    Ktoś tu kiedyś nawet podrzucał linki do tych przeskalowanych zdjęć...

  • 32. Data: 2010-02-17 16:57:17
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 16 of Feb 2010 23:39, Piotrne wrote:

    > To trzeba zanotować - to jest dobra odpowiedź na prawie
    > wszystkie pytania na tej grupie.

    Takiej bezmyślności pełno w całym usenecie, aż mdli z nudów.
    Mniej więcej polegająca na założeniu, że jeśli A to wykluczone B,
    albo jeśli istnieje choćby najmniejsza możliwość A, to B jest
    całkowicie zbędne, albo wprowadzenie C anihiluje A lub B.
    Itd itp etc usw, nuda, piana, nuda, piana i epitety.

    --
    nb

  • 33. Data: 2010-02-17 18:06:52
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-02-17 17:44:46 +0100, l...@l...localdomain said:

    > Skąd wziąłeś monitor 257DPI? ;)

    Gdybym miał taki monitor, to zdjęcie miałoby 6,5 cm wysokości.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2010-02-18 00:09:17
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > chcesz do labu wysylac zdjecia w rozmiarze 480*640 px?
    > to nie jest przyklad zdjec oddawanych do labu.

    Hmmm, to może być po prostu fragment przykładowego zdjęcia.
    Ale żeby było jaśniej, tutaj są lepiej nadające się
    do labu zdjęcia:

    http://piotrne.republika.pl/skalowanie2/skalowanie3a
    .jpg
    http://piotrne.republika.pl/skalowanie2/skalowanie3b
    .jpg

    > na tych zdjeciach widac jedno - wzrost kontrastu lokalnego.
    > wzrost mikrokontrastu na granicy konturow zabija przejscia tonalne.
    > ten wzrost kontrastu postrzegany jako wzrost ostrosci odbywa sie
    > kosztem tonalnosci zdjecia.

    Tak źle nie jest - np. niebo na tym zdjęciu wygląda całkiem dobrze.

    P.

  • 35. Data: 2010-02-18 00:09:20
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    JA pisze:

    > Prosiłem o nie powiększanie ich 500%.

    ????

    > Środkowe zdjęcie na monitorze ma 16,5 cm wysokości.
    > Plik o wymiarze 640 px nie powinien przekraczać fizycznego
    > rozmiaru 6,4 cm. 16,5/6,4=2,57.

    ???
    Obraz o rozmiarze 640 px powinien na monitorze monitorze
    mieć 640 px...

    > Przestań.

    Naprawdę nie widzisz?

    > Proszę. Zrób na sobie test. Każ komuś przygotować podobne odbitki.
    > Jeżeli rozpoznasz, to szacun.
    > Gwarantuję, że nie rozpoznasz.

    Z odbitkami jest właśnie taki kłopot, że mi je bez pytania
    przeskalowują i nie uda mi się uzyskać 3 zdjęć do testów.
    Może skorzystam z polecanego tu labu wykonującego "reprodukcje".

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 36. Data: 2010-02-18 00:09:22
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Piotr Liszka pisze:

    > http://sauer.com.pl/lab_zanim.html
    >
    > Polecam, zazwyczaj robię w trybie reprodukcji i naświetlane jest piksel
    > w piksel

    Dziękuję! To może być to.

    P.

  • 37. Data: 2010-02-18 06:55:36
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Feb., 01:09, Piotrne <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Dziękuję! To może być to.
    >
    > P.

    zajrzalem z ciekawosci i taka super glupote tutaj znalazlem
    to swiadczy o nizrozumieniu zjawiska i dawaniu zupelnie
    bezwartosciowych rad , niekidy zupelnie bezuzytecznych.

    cytat :

    ROZDZIELCZOŚĆ
    Maszyna D-lab2 naświetla pliki w rozdzielczośći 400dpi.
    Dobre rezultaty osiąga się już przy plikach o rozdzielczości
    200-300dpi
    Minimalna rozdzielczość dająca dopuszczalną jakość to 150dpi
    UWAGA: Jeżeli plik ma rozdzielczość mniejszą niż 400dpi nie należy go
    interpolować w programach graficznych. Lepsze rezultaty daje
    naświetlenie pliku o niższej rozdzielczości niż tego samego pliku po
    interpolacji. (Nie dotyczy trybu REPRODUKCJA)

    plik nie ma zadnej rozdzielczosci wzglednej dpi !!!
    plik posiada tylko rozdzielczosc bezwzgledna wyrazana w px czyli
    calkowitej liczbie pixeli.

    rozdzielczosc wzgledna dpi ustawia sie w urzadzeniu wejscia lub
    wyjscia , jest od rozdzilczosci pliku calkowicie niezalezna.

  • 38. Data: 2010-02-18 07:34:42
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TOO_@_I_TO_poczta.fm>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
> [...]

    >rozdzielczosc wzgledna dpi ustawia sie w urzadzeniu wejscia lub
    >wyjscia , jest od rozdzilczosci pliku calkowicie niezalezna.
    Zapewne chodziło tutaj jak zwykle o "skrót myślowy". Mnie jednak zastanawia
    jednak jak działa naświetlanie zdjęcia (nie wiem, muszę poczytać), skoro
    sugerują żeby nie zwiększać rozdzielczości, bo niby lepiej zrobi to maszyna? Do
    tej pory sadziłem, że przy naświetlaniu przeprowadzane jest właśnie skalowanie
    obrazu (gorszej jakości niż przy zaawansowanych algorytmach dostępnych w
    programach graficznych, bo niby po co zabierać czas maszyny na skomplikowane
    obliczenia).

  • 39. Data: 2010-02-18 07:46:00
    Od: Piotr Liszka <l...@m...wp.pl>

    Piotrne pisze:

    > Dziękuję! To może być to.

    Wczoraj zdobyłem też ponownie ich ulotkę z podanymi co do piksela
    rozmiarami - jeśli interesuje Cię jakiś konkretny format to mogę
    przeklepać :)

    pozdro

    pl

  • 40. Data: 2010-02-18 08:13:15
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

> [...]
    > zaawansowanych algorytmach dostępnych w programach graficznych, bo niby po
    > co zabierać czas maszyny na skomplikowane obliczenia).

    Niekoniecznie. Algorytmy resize w maszynie mogą być specjalnie dobrane do
    jej możliwości/specyfiki oraz do sytuacji (wydruk na papier). Tak tylko
    gdybam...

    --
    Lol