  • 1. Data: 2010-02-16 17:28:08
    Temat: Fotonet Tychy - czy ktoś zna parametry?
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    pytałem już na tej grupie o szacowanie rozdzielczości
    naświetlarki na podstawie testowych odbitek. Niestety
    o tym niczego nie dowiedziałem się...

    W takim razie mam pytanie do korzystających z Fotonetu
    w Tychach: czy ktoś zna ich sposób przygotowania zdjęć
    na naświetlania (prawdopodobnie na naświetlarce
    Agfa D-Lab, 400 dpi)? Rozmawiałem telefonicznie z trzema
    osobami z tamtego laboratorium i niczego konkretnego
    nie dowiedziałem się. Konkretnie chodzi mi o jedną rzecz:

    ==========
    Jakie rozmiary w pikselach powinien mieć obraz JPG,
    żeby przy naświetlaniu formatu 10*15 nie został przeskalowany?
    ==========

    ...chodzi mi o dokładne odwzorowanie jednego piksela JPGa
    w jeden piksel na naświetlarce. Telefonicznie dowiedziałem się
    różnych nieco dziwnych rzeczy:
    - obrazy są zawsze powiększane o 3% (nie da się tego zmienić),
    - obcinane jest zawsze 3% obrazu,
    - dla formatu 10,2 cm mam wysłać obraz 1024*1500 pikseli,
    254 dpi (czyli nie będzie obcinania?),
    - jak chcę, to mogę wysłać 300 dpi,
    - albo jak chcę, to mogę wysłać 400 dpi,
    - mogę otrzymać rozmiary w milimetrach,
    - ...

    Doczytałem się w informacjach o D-Lab, że jednak mają one
    konkretną rozdzielczość dpi, a nie płynną - z zoomem optycznym.
    Ale niestety nie udało mi się uzyskać odpowiedzi na główne
    pytanie...

    Pozdrawiam
    Piotr