  • Data: 2014-04-16 10:47:06
    Temat: Re: Baterie, aku i ładowarki... (było: Fotolab HD)
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-16 06:20, Mariusz [mr.] pisze:

    > No widzisz - jako zawodowiec dostrzegasz rzeczy, których nie widzi
    > amator

    Eeee tam, jestem amatorem lubiącym popstrykać nieco więcej niż wynosi
    średnia amatorska :-)

    >(to tak jak wspominana w tym wątku jakość odbitek - ja dostrzegam
    > wady [np. widzę złą gammę], których nie widzi 90% publiki. :)

    Ciekawe sformułowanie :-) Nie sądziłem, że gamma może być zła czy dobra.
    Zwykle ją ustawiam na standardowym poziomie 2.2 +/- moje preferencje dla
    danej sceny a przy zdjęciach typu HDR czy renderingu 3D wartości mogą
    być skrajnie różne - w zależności od spodziewanego efektu. Co więcej -
    gammę uzależniam od urządzenia drukującego. Wiem np., że 6-kolorowe
    Epsony radzą sobie z ciemną czerwienią dość kiepsko i jeśli fotka je
    zawiera, to koryguję gammę. Przy 8-kolorowych nie ma takiej potrzeby.
    Nie potrafiłbym powiedzieć, że gamma=X to dobrze a gamma=Y to źle. Masz
    wypracowany jakiś konkretny algorytm oceny gammy?

    > Tronic?

    Tak.

    > Wiesz, jak ktoś sprzedaje ładowarki i aku, to można powiedzieć, że
    > sam nie ma ekonomicznego interesu w przedłużaniu żywotności swoich aku,
    > byle tylko na początku robiły dobre wrażenie, a ładowarka sprawiała
    > wrażenie szybkiej. :)

    Noooo... jest szybka. Nawet po pierwszym ładowaniu akumulatorków
    zdarzyło się, że musiałem jesz natychmiast wyrzucić :-D Zostały
    przegrzane / przeładowane - cholera wie co. Wyjaśnię, że trzymam
    ładowarkę tylko dlatego, że potrafi naładować bez niszczenia większe
    akumulatory, w tym 9V. Albo natrafiłem na okres kiedy nie miała ona
    kaprysu niszczenia :-)

    > Ja tu kiedyś (chyba niecałe 2 lata temu) założyłem bogaty wątek nt.
    > ładowarki Tronic

    No więc mamy podobne obserwacje. Podziwiam Twoje zacięcie w próbie
    doprowadzenia ładowarki do stanu używalności :-D

> [...]
    > chyba (nie mierzyłem) rozwiązanie okazało się jeszcze bardziej
    > "skuteczne", bo mam wrażenie, że pracujący wiatrak jednocześnie podkrada
    > natężenie ładowanym aku, więc zarazem są tylko lekko ciepłe, a i ładują
    > się wyraźnie dłużej. W efekcie przestała to być "szybka" ładowarka, ale
    > ogólnie jestem z niej zadowolony (poza wielkim zimnym lutem, który z
    > niej wypadł po pierwszym ładowaniu [hmm, a może to właśnie on odpowiada
    > za zmianę zachowania?]), np. duże rozmiary pozwalają nie ściubić palcami
    > przy wkładaniu i wyciąganiu, a 6 sztuk jednocześnie to czasem nawet za

    Odnośnie tego wiatraka - rzecz mogła być w zupełnie czymś innym.
    Zakłóciłeś pomiar delta V i/lub delta T. O ile Tronic w ogóle stosuje
    takie metody - wydaje mi się, że niekoniecznie.

    > Od siebie dodam na marginesie jeszcze takie spostrzeżenie, które
    > kiedyś było bardzo aktualne, nie wiem jak dzisiaj:
    >
    > - Kupując markowy produkt z bateriami tej samej marki, to na tych
    > startowych bateriach pracował zaskakująco długo, po czym choćby i tej
    > samej marki baterie "sklepowe" już nigdy nie okazywały się tak dobre.

    Ha! A już sądziłem, że jestem unikatem w takich teoriach. :-D Kupiłem
    sobie maszynkę do golenia Gilette. Byłem zachwycony tym, że na
    oryginalnym nożyku nawet nie czułem, że się golę. Kupiłem potem nożyki w
    normalnym sklepie, potem na Allegro - zawsze rzeźnia: ból, zacięcia itp.
    Po jakimś czasie znów kupiłem maszynkę bo uznałem, że mam pewnie zwidy -
    i znów idealnie. Napisałem do Gilette PL gdzie można dostać takie nożyki
    jakie są w oryginałach stosowane: nie odpowiedzieli... Stosuję więc
    jednorazówki - nawet te średniej jakości są lepsze. Tak więc coś w tym jest.

    Marek