  • Data: 2014-04-16 14:28:17
    Temat: Re: Baterie, aku i ładowarki... (było: Fotolab HD)
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Marek" <p...@s...com> wrote:

    [...]
    > O raju... 0.4V bez obciążenia to w praktycznie padnięte ogniwo (bo np.
    > było długi czas trzymane w stanie całkowitego rozładowania).

    Zapewne tylko moja niezmierzona elektryczna ignorancja każe mi
    myśleć, że jedynie li-ionom szkodzi wysokie rozładowanie. A tradycyjne
    AA wręcz przeciwnie - nawet lepiej, jeśli nie są kolejny raz
    doładowywane (po to zresztą jest funkcja automatycznego rozładowania
    przed ładowaniem).

    No i kontynuując - cóż może być dziwnego w napięciu 0,4 V? Skoro aku
    były cały czas pod obciążeniem, to jeszcze nie wynaleziono takiego
    perpetuum mobile, żeby prąd dawało, a ładunek nie spadał. Ostatnie
    ładowanie to był radiowy czujnik temperatury - radio + pewnie termistor
    cały czas żrą troszkę prądu, bez oglądania się na to, że któryś aku nie
    jest już "zmęczony", więc gdyby nie interweniować, to chyba kiedyś
    wszystkie muszą osiągnąć 0V?

    Nie odnoszę wrażenia, że w ogóle mam jakiś problem, więc po co ich
    na siłę szukać? :D

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]