  • Data: 2014-03-31 21:54:15
    Temat: Re: Fotolab HD
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> writes:

    > Aha - do powyższego przypomniały mi się machlojki na DPI, których
    > czasem dokonują producenci drukarek - tu na papierze foto mamy
    > obiecywaną rozdzielczość 300 DPI dla wszystkich kolorów - niektóre
    > urządzenia mają "zarąbistą" rozdzielczość, ale liczoną oddzielnie dla
    > każdego składnika koloru, w efekcie "pełnokolorystyczna" rozdzielczość
    > jest np. o rząd wielkości niższa.

    No wiadomo, jeśli drukarka drukuje 1 bit/kolor, to jasne jest że
    rozdzielczość w sensie zdjęciowym (sRGB888 itp) będzie dużo gorsza,
    trzeba zastosować dithering. To powoduje redukcję efektywnej
    rozdzielczości np. 1200 -> 72 DPI.

    Drukarki fotograficzne (i inne) potrafią zmieścić wiele bitów w jednym
    punkcie, np. regulując (plujki) wielkość kropli atramentu (pewną
    redukcję rozdzielczości też pewnie lubią robić w celu uzyskania lepszych
    kolorów, ale to jest redukcja np. 2- lub 4-krotna).
    --
    Krzysztof Hałasa