  • Data: 2014-04-10 15:44:37
    Temat: Re: Fotolab HD
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > No nie, mam delikatne wrażenie, że jednak parametry dzisiejszego sprzętu
    > - nawet tego "dla dzieci" za ułamek średniej pensji - są dużo lepsze niż
    > tego sprzed lat za ciężkie pieniądze.

    Mariuszowi chodziło o to, że kiedyś parametry techniczne coś oznaczały a
    obecnie marketing nagina wszystko. Hipotetycznie drukarki mają 2400dpi
    (ha ha), akumulatorki mają 5000 mAh (ha ha) itd

    > Nazywa się to zwykłym oszustwem.

    Nawet nie o to chodzi. Wymyśla się nieprawdopodobne warunki pomiarowe
    lub umieszcza się nieadekwatne jednostki typu moc szczytowa głośników
    (czyli ile wytrzymają w impulsie) zamiast ciągłej. Wczoraj słyszałem
    ciekawą wypowiedź studenta obrazującą jak ludzie ulegają takim chwytom.
    Była jakaś wystawa starego sprzętu audio. Student opowiadał, że "to były
    czasy" kiedy przy gramofonie były głośniki 15W a głośniczki zasilane z
    USB mają więcej :-D Pewnie kupił takie, które mają napisane 800W :-D
    Jakby w szereg połączyć ze 2 takie głośniki, to całe miasto z USB można
    by było zasilić w prąd przez rok czasu :-D

    > Dlatego nie należy kupować badziewia no-name l/lub z podejrzanego źródła
    > i takich rzeczy nie będzie. Myślisz że kiedyś tego nie było?

    Było to rzadko spotykane. Moc głośnika praktycznie zawsze miała związek
    z tym jak głośno posłuchasz. Teraz - zaryzykuję twierdzenie - w połowie
    przypadków tak nie jest. W przypadku akumulatorów - chyba nawet w
    większości przypadków pojemność jest zafałszowana 2...10x. Wczoraj
    zadzwonił do mnie przedstawiciel Play i zaoferował telefon Galaxy Trend
    z najnowszym Androidem. Gdy stwierdziłem, że najnowszy Android jest
    tylko w Nexusach, odparł, że miał na myśli najnowszy dostępny dla
    Samsunga :-D Itd itp.

    > I niestety należy czytać drobny druczek.

    W w/w zastosowaniach czytanie drobnego druczku nie pomoże. Teraz trzeba
    być ekspertem w każdej dziedzinie aby nie ulegać wszechobecnemu
    naginaniu prawdy.

    Marek