  • Data: 2014-04-09 22:57:36
    Temat: Re: Fotolab HD
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-09 16:53, Mariusz [mr.] pisze:

    > Niestety, ale tak to właśnie chyba wygląda. Może jeszcze poszukać
    > jakiejś extra oferty ze światową wysyłką?

    Albo... co bardziej realne ... drukować w większym formacie. Wtedy to
    300 czy 360dpi powinno wystarczyć i nie trzeba z lupą ślęczeć aby detale
    zobaczyć. Obawiam się, że to jedyne rozsądne rozwiązanie.

    > A tak w ogóle, patrząc na ten wątek, to nachodzi człowieka myśl, że
    > nastąpiła jakaś diametralna zmiana (na gorsze. :)
    >

    > Kiedyś rozdzielczość to było to, co faktycznie zmierzyło się na
    > negatywie bądź odbitce. Dziś nikomu tak "chora" myśl nie przychodzi
    > nawet do głowy, żeby samemu mierzyć faktyczne wyniki - dziś wszyscy
    > żonglują cyframi, które wymyślił dział marketingu każdego producenta,
    > podał na stronie i w papierach. A że papier wszystko przyjmie, to i
    > liczby można pompować niemal w nieskończoność, jak różne PMPO, MTBF, ale

    Mało tego - nawet nagina się dowolnie parametry: dpi, waty, Ah -
    cokolwiek. Te jednostki już nic nie oznaczają. Wyciąga się je z
    kapelusza lub wysysa z palca. Może jako przykład nieco inna branża bo
    akurat przerabiam temat w kontekście latarki rowerowej. Czy wiesz jak
    się robi baterie Li-ion o niesamowitej pojemności 4000mAh? Wystarczy
    trochę piasku dla podniesienia wagi :-D

    https://www.youtube.com/watch?v=eOshOXcSkDA

    W dodatku to wcale nie jest niezwykłe oszustwo lecz typowa praktyka.
    Dochodzi nawet do absurdów. Producent jawnie traktuje ludzi jako głupków
    i nadrukowuje sprzeczności:

    http://cdn.sulitstatic.com/images/2012/1205/23493319
    2_234011636cc71782bec646af08f17b3fb6d313ef58d2f3355.
    jpg

    Tu masz baterie 4800mAh (dostępne również na Allegro) z nadrukiem
    producenta 8.5Wh. Już tylko po przeliczeniu 8.5Wh dla 3.7V wychodzi
    orientacyjna pojemność 2300mAh... W praktyce wcale nie zdziwiłbym się
    gdyby to było poniżej 1000mAh.

    A konkretnie: z latarką otrzymałem chińskie baterie 4000mAh, które
    wystarczają na 3x mniej czasu niż firmowe 3400mAh.

    Marek