  • Data: 2009-04-07 22:05:43
    Temat: Re: Fotografia w supermarketach
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 7 Apr 2009, masti wrote:

    > Dnia pięknego Tue, 07 Apr 2009 00:25:28 -0700, osobnik zwany piotr.fuz
    > wystukał:
    [...komuś...]

    > a gdzie jest podstawa prawna, że można? Bo tak działa prawo

    Dla ścisłości: zakazu zakazywania nie ma.
    Tobie też jeden czy drugi może zakazać pisania na grupę.
    Pytaniem jest, czy ów zakaz będzie skuteczny, czyli
    egzekwowalny w zgodny z prawem sposób (bo w niezgodny
    może się dać :>)
    Potocznie oczywiście mawia się "nie można zakazać", ale
    prawnicy pewnie mają kilka innych słów - wytrychów na taką okazję,
    jaki że "można zakazać, tylko tym zakazem nikt się nie musi
    przejmować" :D

    wKF: kiedyś na .prawo mi uświadomili, że faktycznie sporo praw,
    obowiązków i ograniczeń zapisanych w Konstytucji *nie* dotyczy
    sfery prywatnej.
    W tym "prawo do swobody".
    Ale już *państwo* jest tymi zapisami Konstytucji związane, wiec
    jak wtyka się (w osobie policmajstra, sędziego czy podobnych
    urzędników) to musi się zastosować... (do Konstytucji).
    Z tego wynika, że możesz sobie ustanowić własny zakaz :)
    (bo nie dotyczy Cię obowiązek zapewnienia swobód obywatelskich
    zapisany w Konstytucji), ale my możemy go sobie... właśnie ;)
    (bo jak wezwiesz "państwo", to ono już musi Konstytucji
    przestrzegać, a jak postanowisz dać nam "nauczkę" bez pomocy
    państwa, to jeśli będzie bezprawna - z kolei my możemy "państwo"
    wezwać...)

    pzdr, Gotfryd