  • 31. Data: 2009-09-30 09:52:32
    Temat: Re: Fotograf do ślubu - jakie ceny?
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    januszek wrote:

    > Hmm... Mocno powiedziane bo przeciez mozna uzyc PSE albo i Gimpa.

    a używaj... zwłaszcza do obróbki RAWów

    > Nie
    > zawsze trzeba płacić ZUS.

    podaj mi ten przepis by nie płacić zusu :)

    > Moim zdaniem da się i to legalnie.
    >
    > Ogólnie brzmisz jak pewien taksówkarz, ze dwadziecia lat temu, ktory
    > marudzil, ze dawniej za pol roku pracy wille sobie stawial a teraz
    > to "psia mac doklada do byznesu"...

    ja nie narzekam - mi jest bardzo dobrze
    płace podatki, zus, nie kradnę sprzętu - jestem ryli happy
    no ale klienci moi nie płacą 1-1.5k za całodzienny reportaż
    kiedyś płacili - po podliczeniu wyszło że zarabiam miesięcznie 300-500 zł

    kto chce - może nawet za darmo robić :)
    ja musze rodzine wyżywić

    > Krotko mowiac uwazam, ze skonczyly sie juz czasy kiedy to z
    > fotografowania slubow mozna sie utrzymac.

    wręcz przeciwnie - można - ja i 100 moich kolegów z FFS jesteśmy tego
    przykładem

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 33. Data: 2009-09-30 09:53:23
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Maciej K. aka Sesjusz wrote:
    > Witam!
    >
    > W liście datowanym 30 września 2009 (11:39:25) napisano:

    > Maniam, w weekend jechac na wesele, przy okazji najesc sie :) A w
    > tygodniu spaaac do 12, potem nad jeziorko sie zrelaskowac :)
    > Skorzystać ze slonca, kiedy na plazy nie ma ludzi bo w pracy, a potem
    > w nocy, w ciszy spokojnie foty obrabiac :) IMHO duzo fajniej jak
    > siedzenie w robocie w standardowych 8-16 z wolnymi weekendami.
    >
    > Jasne, nie jest kolorowo, komp, PS kosztuje, ale po co wymieniac na
    > rakiete, przeciez to nie animacje 3D a dobry fotograf nie musi wiele
> [...]

    krótko mówiąc - rzucaj swoją pracę i zacznij robić zdjęcia ślubne
    jest zajebiście!

    a za 1500 podbijesz rynek :)

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 32. Data: 2009-09-30 09:53:23
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > powiem więcej - wszystko poniżej 2k przy 30 slubach rocznie się nie opłaca
    > a 30 ślubów rocznie to b. dużo
    > zakładając że mamy 30x2 = 60k
    > od tego VAT - bo przekroczyliśmy 50k - czyli zostaje 48k
    > od tego zus (9k) - zostaje 39

    Oj boli konkurencja ;)

    Jojczysz jak krakowscy taksiarze - pojawila sie prywatna firma
    transportowa wozaca ludzi o polowe taniej i larum panie, larum ;)

    PSa, komputer, monitor etc kupujesz raz na jutro. Podobnie sprzet.

    Sadzac po efektach wiekszosc kotleciarzy nie uzywa ani PSa,
    ani GIMPa tylko wali jpgi z aparatu i caly soft, ktory potrzebuja to
    oprogramowanie do nagrywarki DVD ;)

  • 34. Data: 2009-09-30 09:54:08
    Od: "abs" <n...@w...pl>

    > Krotko mowiac uwazam, ze skonczyly sie juz czasy kiedy to z
    > fotografowania slubow mozna sie utrzymac.

    Chyba raczej się zaczeły... ale musisz reprezentować odpowiedni poziom...

    Pozdr,
    ABS

  • 35. Data: 2009-09-30 09:54:55
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Jakub Jewuła wrote:

    > Oj boli konkurencja ;)

    jaka konkurencja - został mi jeden termin w sezonie 2010 :)

    > Jojczysz jak krakowscy taksiarze - pojawila sie prywatna firma
    > transportowa wozaca ludzi o polowe taniej i larum panie, larum ;)

    no co Ty - ja twierdze, że jest zajebiście
    ale mam zarazem czyste sumienie i nie kradnę

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 36. Data: 2009-09-30 09:57:12
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    januszek wrote:

    > Usługi fotograficzne nie musza byc ovatowane, podatek moze byc
    > odprowadzany w postaci ryczaltu. Jesli do tego masz etat gdzies
    > indziej ZUS tez odpada.

    ale przekraczasz 50k i masz vat z automatu :)
    jeśli mam etat to nie zapierdalam co sobote na slubach, bo nie mam czasu
    obrabiać materiału w tygodniu
    no chyba, że ktoś lubi pracować 8h w pracy, 2h przejazdu, 8h w domu... ups..
    zostaje 6h na sen
    a żone se mogę pooglądać na gwiazdkę

    > Komputer - za 1000 zl masz markowego HP z oryginalnym systemem, 3GhZ
    > cpu klasy pentium 4 oraz 2GB ramu wraz z PSE. Nic wiecej nie
    > potrzebujesz.

    LOL
    obrabiaj se na takim złomie rawy
    dopóki Ci dysk nie padnie to będziesz szczęśliwy

    pijesz coś do mnie?

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 37. Data: 2009-09-30 09:58:51
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    zkruk [Lodz] napisał(a):

    > a używaj... zwłaszcza do obróbki RAWów

    Ok, daj jakiegos rawa - ja obrobie go w PSE, Ty jak chcesz i porownamy
    efekty ;)

    > podaj mi ten przepis by nie płacić zusu :)

    Jest kilka legalnych mozliwosci. Nie jest to takze wiedza tajemna :)

> [...]
    > no ale klienci moi nie płacą 1-1.5k za całodzienny reportaż
    > kiedyś płacili - po podliczeniu wyszło że zarabiam miesięcznie 300-500 zł

    Powyzsze moim zdaniem jest sprzeczne samo z soba.

    > kto chce - może nawet za darmo robić :)
    > ja musze rodzine wyżywić

    Przyszlo mi do glowy, ze mozesz sobie przeciez dorabiac jako kucharz
    weselny przy okazji tych slubow ;P

    > wręcz przeciwnie - można - ja i 100 moich kolegów z FFS jesteśmy tego
    > przykładem

    Co? Chyba nie http://www.miejski.pl/slowo-FFS ?

    j.

  • 38. Data: 2009-09-30 10:00:09
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    abs napisał(a):

    [...]

    > Chyba raczej się zaczeły... ale musisz reprezentować odpowiedni poziom...

    Masz na mysli ten poziom na ktorym oferty konkurencji na poziomie 1500
    zl oceniasz jako bardzo bardzo pozytywne bo tylko dzieki temu, ze ich
    poziom jest taki niski sam mozesz kasowac 20 tys? ;P

    j.

  • 39. Data: 2009-09-30 10:00:40
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    januszek wrote:

    > Jest kilka legalnych mozliwosci. Nie jest to takze wiedza tajemna :)

    nie znam - serio :)
    może za dużo pracuje

    > Powyzsze moim zdaniem jest sprzeczne samo z soba.

    zarobek to dochód minus koszty :)

    > Przyszlo mi do glowy, ze mozesz sobie przeciez dorabiac jako kucharz
    > weselny przy okazji tych slubow ;P

    ja myślę, że jeszcze kamere mogę zainstalować sobie na głowie i robić filmy
    ślubne
    i jakby się dobrze zakręcić - puszczać muze z winampa na weselu

    > Co? Chyba nie http://www.miejski.pl/slowo-FFS ?

    forum fotografów ślubnych

    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 40. Data: 2009-09-30 10:18:16
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Wed, 30 Sep 2009 11:37:11 +0200, zkruk [Lodz] napisał(a):

    > powiem więcej - wszystko poniżej 2k przy 30 slubach rocznie się nie opłaca
    > a 30 ślubów rocznie to b. dużo
    > zakładając że mamy 30x2 = 60k

    [tutaj wyliczenia]

    > no i zostaje 4k
    > inwestycja w szkła, lampy, szkolenia ... wow 4k rocznie
    >
    > a jeszcze nie zapłaciliśmy podatku....
    >
    > przy ślubach za 1k musimy zrobić ich 60 rocznie
    > jak ktoś zna sposób na 60 ślubów rocznie to niech da znać ;)

    Zdaje się pominąłeś dość istotny warunek: wyliczenia dotyczą sytuacji,
    gdy fotografuje się *wyłącznie* śluby.

    Jeśli ktoś zna sposób na wyżycie wyłącznie ze ślubów (za -nazwijmy to-
    normalne pieniądze), to niech da znać ;)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz