  • 21. Data: 2009-09-30 09:29:05
    Temat: Re: Fotograf do ślubu - jakie ceny?
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Jakub Jewuła wrote:

    > Musza uzbierac kase na fotografa slubnego?

    nie - fotograf kradnie photoshopa, windowsa, lightrooma
    a potem jeszcze ZUS i podatek dochodowy

    bo za 1200-1500 nie da się zarabiać bez kradzieży

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 22. Data: 2009-09-30 09:30:03
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    januszek wrote:

    > Czy mozesz uzasadnic bo zwiazek jest dla mnie zupelnie nie jasny?

    uzasadnienie napisałem Kubie

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 23. Data: 2009-09-30 09:37:11
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    zkruk [Lodz] wrote:

    > nie - fotograf kradnie photoshopa, windowsa, lightrooma
    > a potem jeszcze ZUS i podatek dochodowy
    >
    > bo za 1200-1500 nie da się zarabiać bez kradzieży

    powiem więcej - wszystko poniżej 2k przy 30 slubach rocznie się nie opłaca
    a 30 ślubów rocznie to b. dużo

    zakładając że mamy 30x2 = 60k
    od tego VAT - bo przekroczyliśmy 50k - czyli zostaje 48k
    od tego zus (9k) - zostaje 39

    zakładając, że człowiek zarabia minimalnie 2k miesięcznie = odliczamy 24k
    zostaje 15k
    w kwestie podatku się nie zaglębiam - bo odliczamy zusy, srusy -

    zostaje 15k na inwestycje
    komputer co 2-3 lata jest złomem i muzeum
    monitor także
    monitor dla grafika to minimum 3k
    komputer z 4k
    oprogramowanie (które starzeje się z kompem) - PS - 3k

    daje to 10k co 2 lata - czyli 5k rocznie

    zostaje 10k na sprzęt fotograficzny
    5dmkII kosztuje 10k
    a przecież z jednym aparatem trochę strach ...
    taka puszka starczy na 3 lata pracy - więc rocznie 3k x 2 = 6k

    no i zostaje 4k

    inwestycja w szkła, lampy, szkolenia ... wow 4k rocznie

    a jeszcze nie zapłaciliśmy podatku....

    przy ślubach za 1k musimy zrobić ich 60 rocznie
    jak ktoś zna sposób na 60 ślubów rocznie to niech da znać ;)

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 24. Data: 2009-09-30 09:37:23
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 30 września 2009 (11:29:05) napisano:

    > bo za 1200-1500 nie da się zarabiać bez kradzieży

    W 4 soboty skasować po 1500 PLN to malo ? 6 tysiakow, po rozliczeniu
    sie ze wszystkim mało nie zostaje, chyba powyzej sredniej krajowej
    (na rękę) ?

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej Kurkiewicz aka Sesjusz

  • 25. Data: 2009-09-30 09:39:25
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    zkruk [Lodz] wrote:

    > przy ślubach za 1k musimy zrobić ich 60 rocznie
    > jak ktoś zna sposób na 60 ślubów rocznie to niech da znać ;)

    no i jeszcze zapierdalamy w każdy weekend, wakacje, święta i czasem także w
    piątki
    a w ciągu tygodnia obrabiamy zdjęcia

    i zarabiamy za to 2.000 zł miesięcznie - po 120 latach takiej pracy stać nas
    na skodę fabię prosto z komisu
    wow

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 26. Data: 2009-09-30 09:43:19
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Maciej K. aka Sesjusz wrote:
> [...]
    >
    > W 4 soboty skasować po 1500 PLN to malo ? 6 tysiakow, po rozliczeniu
    > sie ze wszystkim mało nie zostaje, chyba powyzej sredniej krajowej

    LOL

    vat, podatek, zus

    liczymy
    6k - 22% = 4900
    minus zus 4000
    minus podatek - 3389

    z tego zostaje Ci ładna pensja

    ale komputer, sprzęt i programy musisz ukraść :)

    łatwiej jest nie płacić zusu, podatku i vatu

    ale tak czy tak - ktoś z kogos robi jelenia

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 27. Data: 2009-09-30 09:45:08
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 30 września 2009 (11:39:25) napisano:

    > no i jeszcze zapierdalamy w każdy weekend, wakacje, święta i czasem także w
    > piątki
    > a w ciągu tygodnia obrabiamy zdjęcia

    Maniam, w weekend jechac na wesele, przy okazji najesc sie :) A w
    tygodniu spaaac do 12, potem nad jeziorko sie zrelaskowac :)
    Skorzystać ze slonca, kiedy na plazy nie ma ludzi bo w pracy, a potem
    w nocy, w ciszy spokojnie foty obrabiac :) IMHO duzo fajniej jak
    siedzenie w robocie w standardowych 8-16 z wolnymi weekendami.

    Jasne, nie jest kolorowo, komp, PS kosztuje, ale po co wymieniac na
    rakiete, przeciez to nie animacje 3D a dobry fotograf nie musi wiele
    ratowac w PS'ie.

  • 28. Data: 2009-09-30 09:46:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    zkruk [Lodz] napisał(a):

    > nie - fotograf kradnie photoshopa, windowsa, lightrooma
    > a potem jeszcze ZUS i podatek dochodowy

    Hmm... Mocno powiedziane bo przeciez mozna uzyc PSE albo i Gimpa. Nie
    zawsze trzeba płacić ZUS.

    > bo za 1200-1500 nie da się zarabiać bez kradzieży

    Moim zdaniem da się i to legalnie.

    Ogólnie brzmisz jak pewien taksówkarz, ze dwadziecia lat temu, ktory
    marudzil, ze dawniej za pol roku pracy wille sobie stawial a teraz
    to "psia mac doklada do byznesu"...

    Krotko mowiac uwazam, ze skonczyly sie juz czasy kiedy to z
    fotografowania slubow mozna sie utrzymac.

    j.

  • 29. Data: 2009-09-30 09:48:42
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 30 Sep 2009 11:43:19 +0200, zkruk [Lodz] napisał(a):

> [...]
    > minus podatek - 3389
    >
    > z tego zostaje Ci ładna pensja
    >
    > ale komputer, sprzęt i programy musisz ukraść :)

    OIDW kupowanie sprzętu i oprogramowania potrzebnego do prowadzenia
    działalności gospodarczej to są koszty, które się potem od podatku odlicza.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 30. Data: 2009-09-30 09:51:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    zkruk [Lodz] napisał(a):

    > vat, podatek, zus

    Usługi fotograficzne nie musza byc ovatowane, podatek moze byc
    odprowadzany w postaci ryczaltu. Jesli do tego masz etat gdzies indziej
    ZUS tez odpada.

    > ale komputer, sprzęt i programy musisz ukraść :)

    Komputer - za 1000 zl masz markowego HP z oryginalnym systemem, 3GhZ cpu
    klasy pentium 4 oraz 2GB ramu wraz z PSE. Nic wiecej nie potrzebujesz.

    > łatwiej jest nie płacić zusu, podatku i vatu
    > ale tak czy tak - ktoś z kogos robi jelenia

    Raczej niektorzy zostali w przeszlosci i oceniaja terazniejszosc
    blaskiem dawnej chwaly.

    j.