  • 241. Data: 2009-10-01 13:06:44
    Temat: Re: Fotograf do ślubu - jakie ceny?
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-01 14:53:21 +0200, "Roger from Cracow"
    <r...@s...pl> said:

    > Cenie sobie warsztat Kuby chociaz niestety doszedlem do wniosku
    > ze nie na maja kiszen.

    Chyba bardziej poprawnie byłoby powiedzieć - ta technologia, dająca tą
    jakość, jest nie na Twoją kieszeń. Bo raczej ciężko będzie znaleźć
    kogoś z tej klasy Epsonem drukującego dużo taniej.
    A w to, że wy krakusy się tam funflujecie i tak tylko tu drażnicie, to
    ja nigdy nie wątpiłem ;-)

    de Fresz

  • 242. Data: 2009-10-01 13:12:00
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Jan Rudziński pisze:

    > Cześć wszystkim

    > Że nie znoszę fotografii czarnobiałej i nie zgodziłbym się na
    > czarno-biało zdjęcia ze ślubu dziecka. BTW ze swojego ślubu mam
    > *jedno* zdjęcie.

    Nie pasujesz do tej niszy co oczywiście nie przesądza o porażce tego
    pomysłu ;).

    Pozwolę sobie zacytować MJK:
    > Z moich obserwacji wynika ze wartosc takich zdjec jest mniej wiecej
    > taka sama jak drogiej sukni slubnej,super limuzyny na dojazd do slubu
    > itp. Koszt dodatkow jak zdjecia, droga suknia, limuzyna itp

    Taka prawda, ludzie lubią się pokazać w ten dzień mimo że to ułamek ich
    życia, są i tacy którzy zapłacą krocie by być innym od reszty znajomych,
    albo mieć pamiątek adekwatną do pozycji społecznej.
    Przykład przeciętny mały przedsiębiorca rzuci się na tysiak wizytówek
    CMYK w formie kalendarzyków, bo trwałe i takie kolorowe, i oko przykuwa.
    A szanująca się kancelaria prawna będzie tydzień debatować nad papierem,
    a potem użyje góra dwóch farb spotowych. Jak myślisz na kim więcej zarobisz?

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 243. Data: 2009-10-01 13:13:54
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    de Fresz pisze:

    Hej

    > Ale czy niemożliwe? I czy np. z lekkim, a sprytnym doświetleniem lampą
    > (w niektórych z tego co widzę dałoby się błysnąć po suficie) byłyby aż
    > tak gorsze?

    Czasami się da, a czasami nie. Generalnie takie jasne szkło daje komfort
    pracy i większy "uzysk" dobrych klatek

    > Nie twierdzę że przy ciemniejszej optyce dałoby się zrobić
    > dokładnie to samo, ale sam powiedz, czy to przesądza o jakości tych fot?
    > O jakości całego materiału ze ślubu?

    Przesądzać pewnie nie ale tego typu foty zawsze przyciągają uwagę klienta.

    > A tak poza tym to jesteś cienki amator, o! Chwalić się Sigmą za 2200 i
    > 50 za tysioncpińcet! Prawdziwy pro nie używa obiektywów tańszych niż 4k...
    > ;-)))

    Dla lepszego samopoczucia i lansu zapinam co jakiś czas 14-24, 24-70 i
    70-200vr ;)

    A co do Sigm to 50/1.4 wymiata każdą wersję Nikona, a 20stka jaka jest
    taka jest ale jest ;)
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 244. Data: 2009-10-01 13:16:41
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Maciej K. aka Sesjusz pisze:

    Hej

> [...]
    me=010.jpg

    > Fajne !

    :)

    me=005.jpg

    > Ale tutaj twarz nieboszczyka :) Chyba cienie jakos tak dziwnie
    > powyciagane ? :)

    Nie, niebieskawa lampa

    me=004.jpg

    > Ojej :D Jak jakies zjawy :D Nienaturalnie strasznie.

    Podpowiem tylko że w tych fotach nie ma ani grama PSa, to właśnie daje
    tak jasne szkło w zestawieniu w wysokim ISO.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 245. Data: 2009-10-01 13:17:41
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Chyba bardziej poprawnie byłoby powiedzieć - ta technologia, dająca tą
    > jakość, jest nie na Twoją kieszeń. Bo raczej ciężko będzie znaleźć kogoś z
    > tej klasy Epsonem drukującego dużo taniej.

    Jeszcze inaczej - po prostu nie zawsze warto wytaczac armate,
    zeby przypieprzyc w muche ;)
    Nie zawsze jadam w dobrych knajpach, auto mam tanie,
    TV uzywany z komisu, buty z Decathlona, kota ze smietnika ;)

    > A w to, że wy krakusy się tam funflujecie i tak tylko tu drażnicie, to ja
    > nigdy nie wątpiłem ;-)

    Grzybka? ;)

  • 246. Data: 2009-10-01 13:18:29
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Że nie znoszę fotografii czarnobiałej i nie zgodziłbym się na czarno-biało
    > zdjęcia ze ślubu dziecka.

    Z tego wniosek, ze kompletnie nie znasz sie na prawdziwej fotografii...

    > BTW ze swojego ślubu mam *jedno* zdjęcie.

    i na tryndach ;)

  • 247. Data: 2009-10-01 13:20:57
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Jakub Jewuła napisał(a):

    > Z tego wniosek, ze kompletnie nie znasz sie na prawdziwej fotografii...

    Oczywiście. Prawdziwa fotografia to fotogramy.
    A ja nie chcę mieć fotogramów, chcę mieć (jeśli w ogóle chcę) pamiątkę,
    którą i tak wrzucę na dno wirtualnej szuflady.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 248. Data: 2009-10-01 13:33:17
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    ps wrote:
    > zkruk [Lodz] pisze:
    > (..)

    > Przepraszam, że się wtrącam, ale nie rozumiem tu czegoś.

    ogólnie widać, że łapiesz o co chodzi - założyłeś tylko że nastąpił brak
    inwestycji z innego źródełka - co jest błędnym założeniem...

    co do ilości pracy -
    w zeszłym roku wygladało to tak jak opisujesz
    w tym roku jest już lepiej -
    w przyszłym roku będzie jeszcze lepiej...

    ale ja zrozumiałem, że za 1000-1500 się nie da i podniosłem ceny
    kto chce - niech pracuje za 1500 swoim 500D + 18-55 - i udaje, że jest
    fotografem...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 249. Data: 2009-10-01 13:34:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:

> [...]
    > światopoglądzie, że nie jesteś w stanie przyjąć innej drogi niż tej
    > wydumanej przez siebie
    > sorry Janko - ale padłeś ofiarą swojego doświadczenia - bo Ty ten stary
    > przecież zjadł już wszystkie rozumy i tych młodych zagina na każdym
    > kroku - a tak na prawdę poruszasz się w skostniałym świecie teori "wiem
    > lepiej"
    >
    > 24-70 nijak nie nadaje się do fotografii ślubnej... i pisząc takie
    > teksty na serio trafiasz do szufladki "ciekawe przypadki 2009" - po
    > prostu wyłazi brak doświadczenia, który starasz się nadrabiać klepaniem

    Ech, teorie o pstrykaniu ślubów. No bez jaj, ale to jest _tylko_
    pstrykanie ślubów.

    Ale zamiast snuć na ten temat powiem tylko, że kilka lat temu mówiłem,
    że za kilka lat lustrzanki zjedzą jakością jakiekolwiek kamery dostępne
    dla śmiertelników. I trafiłem do szufladki ''ciekawe przypadki 200coś'',
    a śmiali się nawet na grupach video, na których nie pisywałem nigdy.

    Tak więc jakieś doświadczenie w trafianiu w szufladki posiadam.

    > w każdym przypadku działa?
    > zjadłeś wszystkie rozumy i wiesz jakie są potrzeby każdej branży, osoby?

    Zażyj coś na testosteron może.

    > LOL
    > a skąd wiesz co siedzi u mnie w komputerze?

    To jednak nie masz raidów, o których tyle gadasz? :)

    > nic nie wiesz Janko - teoretyzujesz... kolejny raz snujesz durne teorie

    Normalnie jakbym Kowalskiego czytał...

    > a to pracuj- ja tam wole z rodziną czas spędzić...

    Wiesz, dziś to było tak. Wstałem nawet wcześniej, myślę sobie - pojadę w
    góry. Ale potem myślę - są targi muzyczne, warto byłoby połazić coś, bo
    w czwartek mało ludzi, poorientować się w nowinkach trzeba. Potem
    skoczyliśmy na ploteczki z kumplami z branży i zrobiła się trzecia.
    Wróciłem, żona obiadek podała (nie pracuje bo nie musi), teraz trochę
    się pokłócę przy herbatce, a potem popracuję nad nową technologią, z
    którą mam nadzieję związać najbliższe plany. A w góry pojadę jutro.
    Mieszkanie spłacone, jeść co jest, właściwie nie ma jakiś problemów,
    kupowanie nowych zabawek mnie przeszło...

    Herbata się skończyła dobra i muszę jakieś siury z torebki pić. Jest
    zatem problem.

    Tak więc trochę Ci nie wyszło...

    > no ale niestety ale odbija się to negatywnie na jakości
    > Ty wybrałeś jakoś - ja jakość

    Nie, ja wybrałem to, co istotne - klient widzi się w dobrym świetle i mu
    się to podoba.
    A Ty wybierasz piksele, subtelności techniczne i efekciarstwo na
    krawędzi kiczu. Ale to jest branża z definicji kiczowata (o dzizas, ale
    teraz się posypie) więc trudno robić inaczej.

    Tak na marginesie, bo padło kilka dni temu - to jest prawda:
    http://www.bakulik.pl/C-B/AiP1/141.jpg
    ale niestety, niesprzedawalna w hurcie.

    > z piaskownicy wyrosłem 20 lat temu - więc nie chce mi się tej dyskusji
    > prowadzić na tym poziomie
    > jeśli gdy zaczyna Ci brakować Ci racjonalnych argumentów schodzisz do
    > poziomu doświadczenia i wieku - to znaczy, że już przegrałeś... brakiem
    > doświadczenia właśnie... tym razem w teori i w praktyce

    Sam zacząłeś pisać o komórkach, to jest argument by Kowalski.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 250. Data: 2009-10-01 13:35:45
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Krzysztof Sordyl pisze:
    > fajnie, poza tym same ślubiaki to nudne przecież trochę,
    > więc ja fotografuje o co poproszą i za co dobrze zapłacą.
    > Koncerty, imprezy, motocykle, obrazy i rzeźby itp.
    > nie licząc tych wszystkich zmanierowanych modelek ;)
    > i jest też fajnie.

    No i tak trzeba, jak ktoś pstryka tylko śluby i jest z tego dumny, a
    przy tym narzeka na wszytko to sorry, Mars pusty i czeka :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /synoptycy mieli rację, w całym kraju pada deszcz/