  • Data: 2009-11-02 08:35:19
    Temat: Re: Foto retro...
    Od: " Mister Proper" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Leszek Drwal <l...@a...pl> napisał(a):

    > Takie nie-cyfrowe przemyslenia...

    Ależ jak najbardziej cyfrowe

    > Ech, lezka sie kreci :)

    I o tę łezkę chodzi a nie o jakieś dpi. Rodzice oglądając Twoje dzieło pewnie
    też uronią niejedną nostalgiczną łezkę.
    Sam myślę od jakiegoś czasu nad podobnym przedsięwzięciem i rozumiem Twoje
    wzruszenie (bo to jest kategoria, w której odbieramy efekt opisywanych
    działań).
    Sam nie oddałbym do labu (dysponującego nawet najlepszym profesjonalnym
    sprzętem swoich starych negatywów. Chodzi o emocje związane z przywoływaniem
    tamtych chwil i jak trzeba to wielokrotne próby a nie seryjne ustawienie
    bezdusznej (choćby najlepszej) maszyny.
    W związku z tym mam do Ciebie ogromną prośbę wstaw gdzieś trzy przykłady,
    gdybyś mógł to zrobione z ORWO, najlepiej pierwsza połowa lat
    osiemdziesiątych, zresamplowne do 1280 pixeli(dłuższy bok), bez ostrzenia i
    innej obróbki (taki zresamplowany "RAW" ze skanera) zapisane w najlepszej
    jakości jpg ( to nic, że będą spore). Na pewno będą mieć wpływ na moją
    decyzję:
    1. skan z negatywu czarno białego (gdzieś przeczytałem, że lepiej skanować
    jak slajd kolorowy),
    2. skan z negatywu kolorowego,
    3. skan ze slajdu (kolorowego).

    Pozdrawiam gorąco i życzę wytrwałości.