  • Data: 2009-11-03 16:18:36
    Temat: Re: Foto retro...
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jester pisze:

    > Zgadza się, takie skany są do kitu, ale z innych powodów
    > niż szacowana tajemniczymi metodami megapikselowość.

    Nie są takie tajemnicze... Jeśli widzę ziarna zamiast użytecznej
    informacji, to znaczy że skanowałem za gęsto. A w przypadku
    kolorowych slajdów (film ORWO o czułości 21 DIN (ISO 100))
    ziarno widać już przy 2400 dpi. Mam też trochę zabytkowych
    negatywów o niskiej czułości ("mikrofilmów") i tam 2400 dpi
    nie wystarcza. Skanowałem 5400 dpi (skanerem Minolta Dimage
    Scan Elite 5400) i wygląda na to, że to jeszcze za mało.

    Skanowanie slajdów jest bardzo czasochłonne. Używałem wspomnianego
    skanera Minolty i skanera CanoScan 8000F. Obydwa mają tryb usuwania
    rys i śmieci (bez tego skany są praktycznie bezużyteczne). Niestety
    w tym trybie skanowanie jednego zdjęcia trwa kilkanaście minut.
    W ciągu godziny daje to 4-5 zdjęć (co ok. godzinę trzeba ręcznie
    wymieniać ramkę ze slajdami). Skanowanie jednego filmu to ok. 9 godzin,
    co jest dosyć zniechęcające. Może wypróbuję robienie zdjęć slajdom...

    P.